Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1582 ggr
Varghund88
1

Stray!-bebisar söker rätt hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det börjar nu bli dags för våra små Strays att flytta hemifrån, men ni har tur! Ännu är inte alla tingade!

Info om kullen och bilder finns på vår hemsida.

De har även en bildtråd här på RIF.

Vi vill gärna att ni tittar här om ni är intresserade av att adoptera från oss (:

Födelsedatum: 28/6 – 2012.

Färg, teckning & hårlag: Silver black, Silver mink & Silver chocolate. Ett par irish mismarked, annars otecknade. Släta allihop.

Kön: Hanar & honor.

Kullstorlek vid födsel och vid avvänjning (4v): 13, 12. (en liten försvann redan de första dagarna)

Faderns namn, födelsedatum, vikt: Tomten [Snön ligger vit på taken], 12/12 – 2010, ca 650 g.

Moderns namn, födelsedatum, vikt:Luna [Shannaras Vargmåne], 17/12 – 2011, ca 350 g.

Syfte med parningen: Att komma vidare i aveln med desert/beach samt att ta tillvara på båda föräldrarnas underbara temperament (vilket verkar lyckat hittills, bebisarna har grymt bra temperament!).

Pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: 300 kr/st. De är reggade i SRS.

Ort där råttorna finns: Saltsjöbaden, Stockholm.

Telnr, e-post och alternativa kontaktsätt: Vi föredrar e-mail till hallon_blad@hotmail.com eller varghund@live.com. För annan kontakt se vår hemsida.

Om annonsen ska vara låst eller ej: Nej tack (:

Varghund88
1

♂ Been forever since I cried ~ silver chocolate irish mismarked

Varghund88
1

♂ Ever stray! ~ silver black irish mismarked

Varghund88
1

♂ So I'm gonna live my life as I choose ~ silver black

Varghund88
1

♂ I never spoke of tears ~ silver black

Varghund88
1

♀ Don't know if I remember how to ~ silver mink irish mismarked

Varghund88
1

♀ Is there a place left here for me ~ silver black irish mismarked

DuBetMig
0

finns det magbilder? :3

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Varghund88
1

♀ Somewhere that I belong ~ silver black

123fyra
0

Fan att jag inte får ha fler för mamma nu, då jag väntar på en bebis på söndag.. väldig söta !

Varghund88
1

♀ Or will I always live this way ~ silver black

Ratlover4-ever
0

Ååh synd att du bodde i stockholm :( Dem är ju så söta :D

Min vardagsblogg: www.nattstad.se/isabelle12345
Min hamsterblogg:www.hamsterplace.devote.se

//Isabelle! :)

Varghund88
0

#7. Har foton på teckningen på de som har lite mer irish (inte tillräckligt för standard, men mer synlig än några strån i alla fall haha). Eller var det verkligen magen du ville ha? XD För jag kan alltid fixa mer bilder om det behövs.
Var det någon särskild plutt du tänkte på? *ler*

#9. Ah, råttstopp är aldrig roligt *nickar*

#11. Ja de är fruktansvärt söta *ler*

Aztrya
0

…JAG VILL HA EVER STRAY! ><

Först och främst är Wolf's Rain en av mina favorit animes (Dum som jag är så är jag dålig på att se klart den dock. Kan vara för att jag inte vill att den ska ta slut ;) ) sen så är det som om han bara borde vara hemma hos mig och vara min för evigt ><

Varghund88
0

#13. Du får väl komma och hälsa på och se om han vill ha dig också ;)

Aztrya
0

Problemet är att jag bor i Göteborg :(

Varghund88
0

#15 Ja det är ju en bit men inte omöjligt långt borta. *ler lite*

Aztrya
0

Jo, det är det tyvärr >< Jag hade kunnat få transport ner åt honom, men att åka upp går inte. Både tidsmässigt och ekonomiskt ><

Varghund88
0

#17 Ah jag förstår :/

Varghund88
2

Finns fortfarande kvar små Strays som söker rätt hem (:

Varghund88
1

So I'm gonna live my life as I choose ~ silver black

Är den som helst skulle vilja flytta hemifrån. (:
Han är grymt mysig men det är uppenbart att jag inte är "hans" människa (det säger inte "klick"). Han får ju givetvis bo kvar om han inte lyckas hitta sin alldeles egna människa men han skulle uppskatta att få träffa och känna efter ordentligt med andra människor för att se om han kan hitta den som han verkligen är menad att bo lycklig hos i resten av sitt liv.

Varghund88
1

Ever stray! ~ silver black irish mismarked

Fantastisk liten kille som gillar att pussas skulle gärna också vilja testa att träffa lite trevliga människor för att se om det finns någon han skulle få det ännu bättre hos än om han skulle stanna här. (:

Varghund88
1

Don't know if I remember how to ~ silver mink irish mismarked

Trevlig och äventyrlig tjej som även hon söker efter sin alldeles egen människa att älska. (:

Varghund88
1

Is there a place left here for me ~ silver black irish mismarked

Ursöt svart tjej med några vita hår på bröstet XD Pigg, glad och tillgiven. Putsar mig varje gång jag ska fota henne <3

Varghund88
1

Somewhere that I belong ~ silver black

Vacker och nyfiken tjej som är lätt att ha och göra med. Genomtrevlig, sitter snällt i handen och knastrar. *ler*

Varghund88
1

Or will I always live this way ~ silver black

Tösabit med ävertyrslusta och spring i benen. <3

Varghund88
1

Alla Strays är precis sådär härliga som vi försöker få fram i vår avel. Så fort du bara råkar röra vid dem så är det mysrys, smask och/eller knaster. Hur trevliga som helst! Vi är mycket stolta över den här kullen (:

Piripiri
0

De är minst sagt bedårande, nu är jag ju kär…

Särskillt i  Don't know if I remember how to Glad

Toxxic
0

#22, Vilken grymt fin rådis. Gillar färgen skarpt!

Varghund88
0

#27. Ja de är verkligen underbara.
Du är väldigt välkommen att hälsa på och se om hon blir kär i dig också. ;)

#22. Ja minkar är fina. (:

Piripiri
0

Letar bur för fulla muggar… och kommer gärna och hälsar på. Vet ju att det är näst intill omöjligt att inte få med sig småt hem då… Tungan ute

Varghund88
0

#30. Haha ja det är sant, så är det ju. XD

loular
0

Jag vill också komma, nu helst ;)

Varghund88
0

#32. Jadå du är så välkommen! :D XD

Varghund88
1

Det här är vad som finns kvar till salu i hanväg! :)

Grymt fina småpojkar, de hade knasterkalas i handen på mig när jag fotade dem.

De är både nyfikna och gillar att busa men är även väldigt gosiga av sig – tycker om att sitta i nacken/på axeln och är väldigt avslappnade i händerna när man håller på med dem. Kostant knastrande/smaskande/mysrys vid kontakt :D

De har allra först bott med mamma, sedan med mamma och moster vid ett par veckors ålder. Efter det har de fått bo med två unga hanar på genomresa (separat, först med den ena och sedan med den andra). Nu bor de i min största hanflock. Har aldrig varit minsta problem, de lägger sig direkt om en äldre ska komma och nosa. De tycker dock väldigt mycket om att försöka få igång och leka med alla äldre. *ler lite*

♂ Ever stray! ~ silver black irish mismarked
♂ So I'm gonna live my life as I choose ~ silver black
♂ I never spoke of tears ~ silver black

123fyra
0

Oj va söta :3

Varghund88
0

#35. Ja verkligen. XD De är så bra att man egentligen vill behålla alla, men det blir så många råttor hemma då. XD

Idix
3

Måste göra lite reklam för den här kullen:) Jag har lilla killen In the cold breeze that I walk along eller Sabor som han kallas här hemma. Sabor är verkligen supermysig gosråtta. Väldigt mjuk till sättet och introduktionen var verkligen hur klanderfri som helst. Han bara fann sig i flocken direkt. Samtidigt är han ingen mesråtta utan en liten äventyrare som är väldigt cool till sättet. Kan som sagt varmt rekommendera den här kullen:)