(S) 2 fina grabbar omplaceras omgående
Födelsedatum: Köptes i djuraffär 16 juni
Färg, teckning, hårlag. Tror att Egon är Europeisk berkshire och Klas kanske Black striped road.
Kön: Hanar
Kullstorlek: ?
Faderns namn: Vet inte
Moderns namn: ?
Syfte: Omplaceringen sker främst pga. platsbrist då jag inte kan ha råttorna hemma då jag blivit överkänslig mot lukten. Jag har nu råttorna i en klubbstuga i stallet och där kan de inte vara i vinter så de måste tyvärr flytta.
Personlighet: Egon är en riktig gopropp och lägger sig gärna ner i famnen och myser när han fått lekt av sig en stund. Väldigt framåt och trevlig. Klas är inte lika framåt utan är mer tillbakadragen och skeptisk. Han blir dock aldrig dum eller så, utan sitter helst inte still i famnen så gärna. Även han väldigt framåt och trevlig! De ligger gärna i hängmattorna och gosar.
Pris: Råttorna skänkes till rätt hem, bur finns att köpa till. (Ett sorts hemmabygge utav två marsvinsburar på varandra.
Kontakt: Skriv här i tråden eller maila mig på ellenhagg@live.se
Ej låst.
Bilderna är endast på Egon, bilder på Klas kommer inom några dagar!
/Ellen (:

Tänk om man kunde övertala sambon till fler pojkar! :) Hur gamla är dom?

Jag köpte dem i en djuraffär 16 juni, och då var de väl 6-8 veckor :)
/Ellen (:
Jag är lite novis på råttor men han kändes så stor för att vara så ung. :)

Mjaa, det är ju 10åriga barn som håller i honom på bilden, så han ser ganska stor ut. Han är ju ingen plutt, men är ju runt 4 månader om jag räknat rätt och då bör de väl vara rätt stora? :)
Ingen som är intresserad? :)
/Ellen (:
Oj, haha. Jag måste ha haft tillfällig sinnesförvirring. Tänkte nog att de var födda 16juni. My misstake!

Inga problem! :) Men du skulle inte kunna ta dom då? Egon är riktigt gosig men Klas behöver lite mer egentid så blir han nog lika mysig!
/Ellen (:
Min sambo är pälsdjursallergiker och vi har redan 3katter och 3råttor. När vi har hus en dag så kan jag ta hand om fler djur. Men det hade vart lite roligt för min mamma red på Fränsta när hon va ung. :)

Jaha! Det börjar bli lite bråskande med grabbarna nu, stugan som de bor i just nu ska bli jaktstuga första veckan i septemeber och från och med det så har jag ingenstans att ha dom..
Finns det ingen som vill ha två fina grabbar?
/Ellen (:
Ursäkta, måste rätta mig. Det var på Färsta min mamma red. Fränsta ligger ju mot Ånge. :)

Aha, ja det var ju relativt nära ändå ;)
/Ellen (:

Rättar mig själv i vilket fall! Klas är black hooded om jag har rätt :) Någon som kan se ifall Egon är Europeisk berkshire? :)
/Ellen (:

Klas är en black hooded. :)

Tack! Har du någon aning om Egon? Han har som vita stickhår över ryggen, men han verkar inte blekna. :)
/Ellen (:
Svarta råttor är sällan helt svarta, de kan vara lite rostiga (bruna strån) eller silvrerade (vita/gråa strån).
Hade han varit silver black hade nog de vita stråna varit mer jämnt utdelade tror jag, så jag skulle säga att han är en vanlig black men som har lite vita strån här och var.
Egon: Black european berkshire
Klas: Black hooded
Åååå gud så underbara
Hade gärna tagit hand om.dom men vi bor i skellefteå. Så om frakten hit upp går att lösa och en bur så kan jag garantera dom fina pojkarna ett livslångt hem med mkt kärlek och godomvårdnad.

Det vore verkligen toppen om grabbarna fick ett hem snart!
#19, kolla gärna transport! :)
/Ellen (:
#20 självklart kollar med allt och alla :) tror verkligen dom skulle passa oss perfekt. Har även satt in att jag söker transport hjälp på djurtransport fokus och hoppas på snabba svar. Hör av mig direkt jag hör nått:) håller verkligen tummarna.

Låter utmärkt!
/Ellen (:

#21 Hur går det med transporten? Det finns en annan tjej som också är intresserad och om hon hittar transport före så blir det tyvärr hon som får ta dem då det börjar krisa lite med plats!
/Ellen (: