koka loka vatten?
Vi har lediningar som sprukit, så vi har brunt vatten. Det ser ut som brunsås. Kan jag koka loka vatten så kolsyran försvinner till råttorna. Det bruna är ofarligt men vägrar o ge mina djur det.
Vatten ledning ska det stå. :-)
Är det inte bättre att köpa vatten som inte är kolsyrat att ge djuren istället? :)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt! 
Jo om jag hade bott kvar i stockholm så hade jag kutat runt som en galning o köpt vanlgt vatten. Men jag bor i ett litet samhälle med en ica butik o en coop o allt är slutsålt. Om det inte hade varit slutsålt så hade jag köpt vanilgt vatten på flaska. Det gjorde jag under nyårshelgen. Det är manga i vattnet . Ofarligt men inget man ger sina djur.
Jag vet inte vad som händer om man kokar Loka. Men nästa gång du är ute kan du ju hämta kranvatten inne på en offentlig toalett. Även många affärer har toaletter som man kan få låna om man frågar.
Annars kanske du kan få kranvatten av en granne?
Hela orten har samma problem. Men en kanin uppf har kokat loka neutralt till sina kaniner . Och en granne har gett till kokat loka till sina marsvin. Jag får vatten i morgon ifrån dalarna . Så det löser sig.

Går att koka, inga problem. Det är fortfarande bara vatten.
Qui dormit, non peccat
Vatten med medel i för att det inte skall bli alger eller gammal.
Jag hade inte gett det till mina råttor i alla fall.
Det är lika bra att dra till närmaste stad och knacka dörr i så fall :P
Skriver det endast för att jag kan!
även om det är medel i så är de i så pass små mängder att det är ofarligt att dricka och definitivt bara för en dag, då märks det inte ens om du så skulle ta testprover
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
varför inte fylla en dunk med vatten el pet flaskor hos vänner eller alt i affären? billigare
#9 hon skrev att vattnet var likadant i hela samhället
Där allt som har med motorer är samlat
http://bilslakt.se/Forum
Huvudledningen har spruckit. 5000 hushåll utan vatten. Jag bor i ett litet samhälle. Det ser ut som en bomb har slagit ner. Ren lera i vattnet, gyttjebrottning i badkaret. Innan brandkåren fick ut sina bilar . Så ville jag säkra mina djurs vatten till försel. Allt kolsyre vatten var slut på ica och coop. Därför frågade jag om jag kunde avdusta kolsyra på loka i reserv. Man får skitsjuka av o dricka lervatten.
Kolsyre fritt ska det stå,

vrf inte bara skaka ut all kolsyra ??
You can't spell Bitchy without Itchy
#13# bra idé. Nu har jag samlat ihop 13 liter vatten i kylen, som är rent. Det kommer bli samma skit i morgon.
Åh fy vad drygt det låter :o I allra värsta fall kanske man kan kondensera rent vatten från äckelvattnet på något sätt?
#15# jo nu kan man koka vattnet. Men tidigare var det mer gytjebads liknande. Såg ut som olje utsläpp i badkaret.
#16 o_O Låter inte mysigt… Tur för dig att det ska vara bra för hyn med gyttjebad (or so I've been told). ;D
Kanske om man kör vattnet genom ett kaffefilter? Då filtreras ju liksom leran ut… fast då kanske man förstör kaffekokaren? o_o
Låter ju hur som haver enklast att koka vanligt naturellt kolsyrat vatten. Går ju snabbare att koka det än att skaka ut all kolsyran. ;)
Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.
Min hemsida - ta gärna en titt!