Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 681 ggr
Fridborg
0

Till er med problem att ge medicin

Vill bara dela med mig av ett trick. Mina råttor ÄLSKAR att få medicin tack vare det, till och med roffar åt sig sprutan och slickar själva!

Tricket är att blanda i Dextropur. Finns att köpa i nästan alla matvarubutiker :)

fiiiyah
0

Åh, om man visste det för några veckor sedan Obestämd

Hade ett jäkla sjå att få i min råtta bactrim, det har ju en lukt som går igenom det mesta Skrikandes men jag fick i honom med hjälp av blött hundfoder, det är också ett tips Skrattande

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Itchy
1

jag har sällan problem med att medicinera mina när det behövs :P

jag vänjer de vid att de får godsaker såsom fruktsaft eller te, i doseringssprutor, så de de hugger efter sprutorna direkt :P

You can't spell Bitchy without Itchy

Fridborg
0

#2 Ja precis, whatever man kommer på att de gillar i själva sprutan så man inte bara ger medicin :)

darkness
0

va är de där dextropur för något? lät konstigt ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Fridborg
0

#4 Helt vanligt druvsocker :) Finns i både tablett och pulverform. Tror det ligger på bakhyllan.

Kiyona
0

Jag har blandat med deras vanliga mat (Mixade inälvor, vatten) som var det enda som funkade xD

Men om dem tröttnar på det kan jag ju pröva dextro då jag har det hemma på pulver :D

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

darkness
0

jahaaa ^^ tog ju själv sånt när jag tävlingssimmade -.-" mycket man glömmer med åren ;)

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

DuBetMig
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

träning med doseringsspruta. mycket populärt haha ^^

En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.

Anvariel
0

Mina tösar älskade Vibranord, ogillade Baytril och HATADE Metacam (men det stinker ju så att hela lägenheten luktar nästan). Man skulle ha testat med lite druvsocker då. :P