Blöt handduk i buren ?
Nu när det är såhär jättevarmt, o speciellt då inne hos mig (har 31 grader!!!) .. så är jag jätteorolig för råttorna.. har lagt in en petflaska med fruset vatten i, men den tinar upp direkt o blir varm .. nu la jag in en handduk som jag spolat i kallvatten, o lade på ett av hyllplanen. Är det bra eller kan dom bli förkylda istället av det eller något ? Dom kan ju själva välja om dom vill sitta på den eller inte. Annars, om ni har några andra tips på något som kyler längre, så vore det vääääldigt bra!

kanske ett fågelbad med vatten i? Eller bara en låg skål. mina gillar att tvätta sig i det.
Bra tips, det tänkte jag inte på :) Ska försöka leta fram nån bra skål som dom inte kan välta omkull :)
Blev bara tvungen att tillägga, att jag redan satt in en liten grej me vatten i, o gud så poppis det var! :)

vad kul
Jag brukar lägga kalla blöta handdukar över deras sovställen. Man får tänka på att hela tiden blöta dem igen annars blir det väl motsatt effekt istället. Läste även att man kan lägga is i en vattenskål så håller det sig kallt längre.

Jag brukar använda vanliga kylklampar med en handduk om när det blir för varmt hemma, byter var 3:e timme ungefär, vatten i fågelbadkar är också poppis, det viktigaste är att råttorna har möjlighet att svalka sig om de behöver.
Hej!
Jag förstår att du har panik över dina älsklingar. Skulle du inte kunna ha en skål med vatten som de kunde bada fötterna i.
/ Cecilia