Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 533 ggr
fiiiyah
4

OT - egen hemsida på Weebly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara tipsa om Weebly.com

Kände igår att jag var så less på att koda bloggar och hemsidor, så letade efter något enkelt. Gjorde en sida på weebly på ungefär 5 minuter typ. Jättesmidigt och enkelt. Snyggt blir det också då det är mycket fina bakgrunder och texturer vilket gör att det ser väldigt modernt och proffsigt ut Skrattande

Vet att några härinne har weebly som domän. Länka gärna här i tråden Skrattande

Här är min som jag pillade ihop igår kväll: http://fiiiyah.weebly.com

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Varghund88
2

Älskar också weebly. Så lätt att hantera!

Höll på med freewebs för ett par år sedan men nu när vi skulle skapa en hemsida för vårt råtteri så hittade syrran weebly. Är verkligen inte missnöjd över det – gillar weebly bättre ;)

Här är vår sida:
http://hallonvarg.weebly.com/

Hallonblad
2

Ja men visst är weebly bra! :D Som Varghund säger använder vi också det, och till och med jag fattar det mesta. (De mer avancerade sakerna lämnar jag åt Varg att dona med. ;))

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

hus-musen
0

Hmm bättre än freewebs? Tycker de är lite trista, kanske ska kika på weebly då!

Qui dormit, non peccat

Varghund88
0

#3. Jag har ju som sagt används båda nu och föredrar helt klart weebly. Tycker weebly är till och med ännu lättare att använda, samt så kan du stoppa in så många "pages" du vill på weebly vilket ju inte går på freewebs (där du typ får starta en hemsida till för att få plats med allt om du har mycket som ska in >.> ).

hus-musen
0

Jo freewebs har ju 10 sidor tror jag, var ingen konst att fylla dem haha ^^ näe men då lät ju weebly bra hmm.. ska bara hitta orken!

Qui dormit, non peccat

fiiiyah
0

Ja jag har också använt mig utav några olika genom åren, men det här var helt klart enklast och smidigast! Och snyggt! :D

Har dock ingen aning om hur många bilder och så som får plats :o Men jag anpassar alltid mitt för webben innan jag lägger upp så mina bilder ligger alltid på under 1mb när jag lägger upp :)

Ett tips till er som bara lägger upp bilderna utan att förminska: lägg in i nåt redigeringsprogram och förminska bilderna till mellan 600px och 1000px, då sparar ni utrymme, bilderna och sidan går många gånger fortare att ladda, plus att en eventuell bildtjyv inte kan hitta på så mycket hyss med bilderna :)

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

Zakaraa
0

När jag blev ombedd att göra en hemsida till vår hundutställning så tog jag Weebly. De ville ha sidan snabbt så informationen gick ut fort.
Sagt och gjort, sidan blev snabbt gjord och jag jobbar nu på att få den med avancerad :)

Håller på att gå igenom alla koder för att bygga om den helt, även håller jag på att göra min egen hemsida (byter från webs till weebly)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

zickan
0

Weebly är drygt. Lägger man upp några kort under flera flikar så är det fullt sedan. Jag föredrar webs. Och nu har webs gjort om till en ny modell. Man kan välja att köra på gamla stilen. Men jag kör på nya och kodar ihop med det. Men det blir grymt snyggt att bara köra på webs nya system utan att koda det minsta lilla.
Men de har ju även ett riktigt enkelt sätt att bygga hemsida från grunden. Bara klicka på det man vill ha i princip. Annars finns wix också. Tycker även den är bättre än weebly

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Lurvas
0

Har både Webs och Wix, båda är dö lätta att jobba med, Webs är lite mer praktisk än wix, men wix är snyggare tycker jag.

Kollade in din hemsida fiiiyah - kanon fin, och super härliga bilder.

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

BeanLady
0

Kanonfin hemsida och väldigt vackra bilder du tar fiiiyah!