Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 528 ggr
Fröken Louise
0

(K) Råttungar sökes kring Göteborg

Hej!

Jag heter Louise och är lärare på ett naturbruksgymnasium i Göteborg. Vi håller för närvarande på att starta upp ett djurrum. Det kommer inte vara särskilt stort då vi har ett samarbete med Slottsskogens djurpark, men några sällskapsdjursarter kommer vi ha. Jag vill mycket gärna att en av dessa arter är råtta, men vill helst slippa stödja den oseriösa försäljningen på zoo-butiker.

Jag har själv haft råttor, dock var det några år sedan. De är fantastiska små djur, de är sociala och lättlärda. Jag är utbildad Etolog och skulle vilja visa i min undervisning hur intelligenta djur kan vara och hur man tränar djur med positiv förstärkning.

Råttorna kommer att bo hemma hos mig den första tiden tills de är redo att flytta in på skolan. Där kommer de att få en mycket generös bur (Stor fågelvoljär), berikning, mental stimulans samt mängder av kärlek.

Hoppas på svar Glad  //Louise

StillaSinnet
0

#0 Jag har själv en vän som arbetar som inköpsansvarig på Mariebergsskogen i karlstad och hon är dessutom ansvrig för undervisningen för Lilleruds smådjursundervisning. Hon köpte in råttor dit precis så här som du önskar och jag kan gå i god för att råttorna hos henne har haft det jättebra. de bodde också hemma hos henne för att bli trygga och tillräckligt stora. Dessutom finns studenter boende över helgenra på Mariebergsskogen i samma byggnad där de har smådjuren så dessa djur får extra kvalitétstid utanför elevernas skoltider.

Extra kul med din tanke om positiv förstärkning. klicker är ju allmnt känt i tex agillitysammanhang, både på hund, råtta och möss. Voe ju jättekul att ge elever i uppdrag att träna dem i agillity :)

Jag har själv inga råttbebisar till salu men om jag hade det skulle jag inte tveka att höra av mig.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare