Råttor iFokus

Råttor

Etikett: genetik-utseende
Läst 506 ggr
regskylt
0

Vad var hon för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har i några år nu undrat vad Ztikkan hade för namn på sin skrud? Hon var inte roan, för hon var född vit med den där lilla gråa på huvudet. Svarta ögon.

regskylt
0

Ztikkan

hus-musen
0

Jadu, bra fråga! Ser ju ut som en blekt roan ^^

Tror nog jag skulle säga capped mm.

Qui dormit, non peccat

regskylt
0

#2 Lätt att gissa på att hon var det, men hon hade aldrig färg som liten, utan född vit med lilla gråa kalufsen på huvudet :)

regskylt
0

Ja.. Innehållet i transporten behöver vi inte disskutera. Tyvärr var man inte så välinformerad på den tiden (2007, hon var min andra råtta.) >.<

Fridborg
0

Min Lal är väldigt lik och hon är en roan :)

dyoxide
0

Har ingen aning om vad hon är för teckning, men hon är iaf en väldigt söt råtta Kyss

regskylt
0

Ztikkan är född vit med lite grått på huvudet och blektes aldrig. Så roan är uteslutet

ceccie
0

Jag hade en hanråtta en rex. Född 97 som hade samma teckning. Hans pappa var roan. Och mamman black spotted. Resten blev s-bew capped , masked.

regskylt
0

#6 Hon var väldigt söt och go den råttan. Jättesnäll och älskade att gå ut på utflykter. Dock blev hon bara ett år gammal pga mykoplasma som veterinär sa att man inte kunde göra något åt (vilket jag tror idag var rent skitsnack)

dyoxide
0

#9 Låter som en rakt igenom underbar råtta - ser ut så också! Men usch så tråkigt Rynkar på näsan Mjo, mycoplasma är ju oftast nåt man kan göra något åt…

regskylt
0

#10 jo jag vet det nu. Lite mer erfarenhet sedan dess och väldigt många råttor senare. Bytte dock material i botten samma vecka som den där bilden togs (var hos veterinären den dagen pga att hon hade fått skinnet på svanstippen.. försvunnit på något sätt. antingen fastnat eller bråkat med någon i buren, det vet vi inte)

dyoxide
0

#11 Oj, låter inte så kul! Obestämd sånt råkar ingen av mina snart 9 ut för, även om dom är dom klumpigaste råttor jag nånsin träffat…