Köpa råttor! (Första gången!)
Jag funderar på att köpa råttor (två st honor hade jag tänkt mig). Det är första gången jag kommer att ha råttor själv (vi hade råttor när jag var liten, 3 st honor).
Jag är 22 år och bor i en hyresrätt. Jag letar efter en hyfsat stor bur (utrymmen som är eventuella burplatser är 96x78cm el. 105x58cm. Konstiga mått kaske, men jag har inte riktigt bestämt mig för hur/vart buren ska stå än.
Jag har letat som en idiot efter (större) burar på nätet och nästan alla verkar finnas på den här sidan, så jag tänkte att det är väl lika bra att registrera sig då, så kan man kanske få lite tips/råd och synpunkter på köpet 
Nu undrar jag för det första om det finns några omedelbara synpunkter på mina bur-tankar eller något annat angående mitt rått-köp?
Det viktigaste med buren är höjden eftersom råttor älskar att klättra. Hur mycket plats har du på höjden?
Våra råttor bor i stora höga burar med hjul på, enkelt att lytta burarna om man vill och plats till utrustning/mat/strö under.
If you fight love, you're always a loser
Tänkte bara säga att de är smart att ha 3 råttor, så ingen blir ensam om ena går bort. Men du kan ju alltid starta med två :)
Tack för era svar :)
JoySurrender: Buren kommer ju att stå på golvet, så den kan ju i princip vara hur hög som helt, tills den tar emot taket. Det är väl ca 2.20 i tak eller nåt :) Men vart får man tag på såna burar som du har?
blondiie: Tack för tipset, jag ska fundera på det! :)
Den ena hittade jag på tradera, ny "le pet" och den andra i djuraffär, på extrapris eftersom den var för hög för att folk med fåglar skulle vilja köpa den. Det finns massor av siter där man kan köpa burar, även med hjul.
If you fight love, you're always a loser
Min kära syster har skrivit en bra guide om hur man bäst går till väga när man ska köpa råttor.
Ja den är riktad lite mot folk som intresserar sig av ungar från oss men går lätt att applicera på andra uppfödare också. (: Värd att läsa tycker jag.
Varghund88: Tack så mycket, det uppskattas :)