Göra i ordning råttburen
Nu håller jag på att lacka en överbliven nymfbur som mina råttor ska få flytta in i. I kväll har jag lackat ett hyllplan och i morgon blir det till att slipa buren innan vi ska lacka den oxå.
Man har det man gör hela denna vecka. På söndag hade jag tänkt att Calypso och Nike ska få ha inflyttningsfest i deras nya bur. Bilder på hur buren blev kommer senare när den är lackad och inredd.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad
Tass
Vad roligt, lycka till med inredningen! :)
Själv vill jag se foton på deras vilda inflyttningspartaj

Hehe, men det blir inget alkohol att dricka för dem att fira med. de får vatten istället. Bilder kan jag lova att det kommer sen.
#4 Nä, här hemma är det ständigt alkoholfritt- kan ju bli party ändå
Japp det kan det bli. Man kan ha lika roligt utan alkohol.

Alla burdelar lackade nu och är på torkning. I morgon ska det inredas och flytta in 2 nyfikna råttisar. Hoppas att de gillar de nya större buren.
du behöver antingen hyllor eller stora grenar som är runtomkring ( kanske en trädrot? )
Ett hyllplan har jag fixat som vi ska sätta in i morgon, en förvaringssak som man kan köpa på ikea ska in, en hängmatta, ett plaströr, ett rör i tyg som är köpt på djurmagazinet, 2 hus, några grimskaft som kan funka som rep, samt grenar med löv på och nån trädrot som jag ska ut och leta efter.
Säg till om man kan hänga in något annat. Är tacksam för alla tips jag kan få.
Många stora hängmattor (jag kör på varianten hela kökshanddukar + S-krokar med ett speciellt stabilt fästsätt), så att de hindrar fall. Tryck in dem lite överallt, mellan andra prylar. Det blir lite som en hoppborg för råttorna, så att de kan studsa mellan handdukar och resten av inredningen. :)
Varje gång jag ser mysiga burar önskar jag att själv kunde inreda min lägenhet med hängmattor och sovkojor i taket. Bra jobb! :D
Fint! Är det belysning i buren till och med jag ser? Kan de inte komma åt elen och skada sig på den tror du då?
Det ser ut att vara rätt stor fallhöjd för dem. Man borde kanske sätta in fler hängmattor eller hyllor för att minska fallhöjden så de inte ramlar och slår sig?
Jag har lite grann samma koncept som dig,har kidnappat en gammal ute-kaninbur och inrett. Speciellt bra tycker jag att de här pås- förvaringssakerna från ikea är, man kan använda dem både liggande och ståenda, och klippa ut med en tång så dett blir större hål som går att klättra igenom (glöm inte att fila bort vassa kanter med ett fint sandpapper). Sedan har jag iofs lite tur med, då jag jobbar ibutik, och kan ta hem gammal inredning som inte används längre, t ex blir gamla hyllkanter fantastiska långa stegar.
http://dayviews.com/bluewitch/487073611/
http://dayviews.com/bluewitch/487075131/
Second hand är ett annat roligt tips om man vill hitta annorlunda inredning,, framförallt barnavdelningen!
#18 Va fint! Har du sytt den där underbara gröna säcken/påsen som råttorna kan komma in genom munnen på monstret själv? Och de där stegarna är ju verkligen perfekta stegar. Ä det alltså hyllkanter? Hm, det fattar jag inte riktigt.
Tja, alltså, hyllkanter på en butikshylla, som man sätter längst fram, så att inte varorna trillar ut på golvet. Nej, jag har köpt den från en sida som heter Pet- pile, tror jag, en dansk sida, men hon (jag tror det är en tjej som syr själv) skickar till sverige. Tycker hon/ de har hyfsade priser, och monstret är från en halloweenkollektin för något år sedan, men jag tror de har det varje år. Tycker också att det är helt underbart, råttorna kan klättra in från båda hållen, och det ser ursött ut när de tittar ut genom munnen.
Tack förresten 
#17 Belysningen sitter på utsidan på ett hyllplan som vi skruvade fast på kanten på buren och de kan inte komma åt någon kabel. Kan tillägga att i morgon ska jag se om jag kan hitta en badhandduk som är sliten som jag kan fästa fast under allt. Nu ser deras bur ut så här:
Åh, vilket rått-palats! Önskar att jag med hade en sådan stor bur till mina små 
Oj, där är ju en en växt också! Vad är det för växt de har fått?
#21 Det börjar se riktigt mysigt ut! :) Men som jag skrev tidigare, ett hett tips är ett flertal mindre handdukar fästa med S-krokar i olika nivåer, som olika hyllor. Det är superenkelt, väldigt uppskattat, och ett snabbt sätt att säkra fallhöjder. Då är det bara kortare fall ner till nästa nivå, istället för ett långt fall ner till en stor handduk i botten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken vacker bur ts har inredat i blir avis 
Kan nu säga att råttorna har flyttat till en mindre bur då mina fåglar var tvungen att flytta tillbaka till den där buren pga att fåglarnas större bur får inte plats i min nya lägenhet :( Så fort inte mina fåglar lever mera så ska råttisarna få flytta tillbaka till buren som fåglarna är i nu. Har beställt hyllplan i plast som råttisarna får om en vecka. Kan man ha dem i buren som är på bilden ovan oxå?
Buren är i alla fall jättefin
Tack :) Ska lägga upp bilder sen hur deras nuvarande bur ser ut.