Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 489 ggr
blondiie
0

västernorrland

Undra om de fins råttfolk i närheten av Ånge eller Sundsvall? Skulle va kul även om uppfödare fanns här omkring :)

hus-musen
0

Finns en del råttfolk runt hudiksvall, ljusdal, iggesund mm :) Just sundsvall kommer jag inte på något på rak arm just nu, men finns säkert där med.

Qui dormit, non peccat

blondiie
0

Synd. Men råttägare måste de ju finnas iaf :) Såna vill jag gärna ha kontakt med i Sundsvalls området oxå :)

Btw, vet du någon uppfödare av dom ställen du nämnde, som har eller ska ha bebisar snart? :)

hus-musen
0

Falurven i iggesund har kull ibland, kolla med henne. Vet inte om hon har något på G just nu.

http://rattor.ifokus.se/articles/4d715692b9cb4622210687f9-uppfodarlista

Qui dormit, non peccat

blondiie
0

Tack för tipset! :) Behöver 2 yngre tjejer till min rått-tjej som är ensam :(

hus-musen
0

Ah förstår.. Annars kanske det kan ordna sig med skjuts från tex gävle eller liknande, finns en del som åker sträckan gävle-hudik, stockholm-hudik osv.

Qui dormit, non peccat

blondiie
0

Jo, men ha ju lite lite pengar för att köpa råttor. + transport skulle de bli jätte dyrt, men huddik kanske man kan mötas upp i sundsvall eller så. Därför jag inte vill ta så långt ifrån :/ Hade jag haft pengar så hade jag tagit "MASSOR" med bebisar, hade inte spelat roll varit dom varit ^^ haha. Men de är ju just pengaproblemet när de är råttor+transport..

Varghund88
0

Normalt tar folk inte mer än en hundring för transport av råttor. Två råttor + transport brukar alltså bli ca 700 kr. Inte så farligt. (:

blondiie
0

Nej, de är ju inte så farligt. Men då skulle nog jag få leva på hårdbröd halva månaden :/ nej, så illa är de inte. Men detta är första månaden jag får pengar (egna då) så jag ska se hur de går.. Så får man se hur mycket de skulle gå att spara undan. Dessutom måste de bli köp av en ny bur denna månad och betala vänner som jag ska vara inneboende hos två veckor :/ Men på något sett ska jag fixa de, värsta fall får jag åka till Torsta och köpa två för 60kr :)