Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2200 ggr
bankfack
0

Royal Suite säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver inte längre buren, och någon annan kanske har större glädje av den då :) Sjukt bra bur iaf.

Pris 1500.

Mått 95 x 67 x 159cm totalt, varav själva buren är 95 x 63 x 120cm.

Gnagd i två hörn i den nedre plastbottnen som man lägger in, men det är lätt att köpa ny eller beställa en i plåt hos plåtslagare (skulle kosta 200 här när jag kollade). Själv har jag plastbrickor under i de hörnen och det funkar. Kan finnas nått smågnag men ingenting som påverkar funktionen. Komplett i övrigt. Jag har haft buren i ca ett år.

Finns i Umeå, men jag kan montera ner den och skicka alt kanske frakta med till Stockholm i slutet på maj mot mindre ersättning.

Köpt härifrån:

http://www.zooplus.co.uk/shop/small_pets/hutches_cages/aviary/132223

Sathalie
0

Åh gud vad sugen man är. Synd att man inte har råd för tillfället :(

Virkan
0

Synd att jag just beställt en FT… annars hade jag inte tvekat en sekund!

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

Fjordell
0

Hur många råttor kan man ha i vardera burdel? :)

Lancia
0

Jag är superintresserad av buren! (Om du kan få ner den till Sthlm dvs. Tänkte du isf stora vår?)

bankfack
0

#3 Våningarna blir 95*63 och 60 höga så 9 råttor enligt lag men det skulle jag nog inte rekommendera. Jag har bara haft buren avdelad när jag haft två kullar samtidigt och en mamma med barn på vardera våning.

#4 Jo, precis! Jag ska sekretera och skulle kunna ta bilen ner så mot en ersättning skulle jag nog kunna ta den till Kallhäll. Du kan ju pma mig vad du är villig att lägga i frakt?

Men allra helst ser jag ju att nån kan lösa frakten själv (lat).

zickan
0

#5 samma här. Om lancia inte tar den, så tar jag den om den kan ta sig till sthlm då.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Fjordell
2

Om den inte blir såld när du far till Sthlm så köper jag den hemskt gärna, har ju inte så jättelångt till Umeå :)

[Emma--]
0

Haha äsch att jag inte såg den innan, är också intresserad och bor i Luleå och skulle kunna få hjälp av en kompis som bor i Umeå :P

bankfack
0

Det börjar verka misstänkt att den är såld till Lancia.

Lancia
1

Yippii!

Bebblan
0

Åhhhåååå är buren såld?

//Ebba

"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"

bankfack
0

Såld! Den bor hos Lancia numera.

Ewepewe
0

Får man fråga lite om buren fast den är såld? Är de lätta att rengöra? Hur gör man då de är så stora och ser otympliga ut? Är sugen på att införskaffa en sådan, har två råttor så de lär få as-mycket utrymme. Hur många råttor får man ha i en royal suite?

bankfack
0

Nio i varje våning om man stänger av dem, tror jag, men räkna med burräknaren. Skulle dock inte ha så många där.

Jag tycker ju inte hundra om buren, eftersom jag och brickorna inte kom överrens och det ramlade ner spån från den plus att den är bökig om man vill skruva ner hela och spola av. Men den är stabil, enorm, fantastiska luckor (som dock innebär att inget kan hängas i framkant om man vill kunna öppna).

För två råttor vore den nog awsome, då blir det inte alls mycket städning och borde funka bra.

Man får skura dem där de står, alt om man har en stor dusch man kan rulla in dem i. Bottnarna lyfter man ur och kan bära iväg och skura.

Ewepewe
0

Okej, tack för informationen! Ska kolla vidare på andra eventuella burar :) Var lite sugen på att skaffa en tredje råtta men introduceringen verkar vara ett stort projekt….

bankfack
0

#15 inte om du köper en bebis eller har honor ;)

Ewepewe
0

Jag har två honor som är typ 8-9 månader eller så. Den ena är riktigt framåt medan den andra inte alls vill bli lyft (hon piper men bits absolut inte). Dom e raka motsatserna till varann!

Så du menar att det är lättare att introducera honor för varann än hanar?

bankfack
0

Jo, det är en miljon gånger lättare. Det går oftast snorenkelt att trycka ihop vuxna honor till och med. Jag har aldrig haft något problem med det, även om det kan finnas individer som inte funkar med varandra.

Ewepewe
0

Jahaaa intressant! För jag har läst lite om introducering av råttor, 6 v i olika burar, ta de försiktigt osv osv, och jag vet inte om jag har plats för två burar och så. Men man vill ju inte stressa ihjäl dem heller. Men jag vet inte, jag borde inte köpa fler råttor. Men ibland blir man sugen då de e så söta å fina.

bankfack
0

Alltså, 6 v i olika burar är ju bara om man ska karantäna, och då bör man ha dem i olika lägenheter/hus och inte gå emellan utan ordentlig tvätt och klädbyte. Jag skulle bara karantäna om jag köper från grossist eller har hona med ungar hemma eller så. Två burar om du ska introducera en bebishona till dina tror jag verkligen inte att du behöver. ;)

Ewepewe
0

Jaha då har jag missförstått kanske :S Jag läste bara som hastigast - de kanske var som du säger, om de e från grossist. Mina honor som jag har kommer från Djurmagazinet - köpte dem ju av en tjej uppe i G-vare…