Råttor iFokus

Råttor

Etikett: kostrelaterat
Läst 488 ggr
Aztrya
0

Burar på avbetalning?

Hämtade ju hem en pojke uppifrån dalarna nu i lördags. En underbart fin black hooded med en hel linje (ända från huvud till svanstip <3) på typ 4 månader.
Planen var egentligen att han bara skulle hit i väntan på nytt hem, men… han har lixom redan haft 3 stycken ägare innan mig (Födelsehem, hon som hade honom från 5 till 14 veckor, och sen hon jag hämtade honom från som hade honom i 2-3 veckor), och det känns inte bra för honom att behöva flytta igen. Han är ett nervvrak och bur-bitare redan nu (snäll utanför, nervös i) och vill inte sätta honom i ytterliggare stress.

Problemet är att buren jag har nu får bara vara 5 råttor i, och det har jag redan. Så, jag behöver en större bur (Tänkte en FT eller liknande). Dock är jag pank, det blir så när man är student och lever på Soc under sommaren. Så, jag söker om folk vet någon bra sida som säljer burar på avbetalning, eller kanske någon som vill sälja en FT billigt och för en viss summa i månaden (kanske 100-200 kronor) tills den är helt betald.

En tvådelad FT (tror dom kan vara det väl? Jag är aldrig helt säker på sånt här :) ) skulle också vara bra då jag bor på ganska liten yta och att kunna ha honor överst och hanar underst (eller tvärtom, whatever :P) skulle vara ganska bra.

BeanLady
0

Jag har inte tänkt på om nån affär har avbetalning men som sista utväg kan du ta en blankokredit och köpa en bur. Nackdelen är ju att räntan är hög.

Aztrya
0

Har redan ett kreditkort jag betalar av, mer sådant undviker jag helst :/

Fjordell
0

Jag planerar att sälja min FT, dock inte förrän i november nångång, då vi ska flytta. Obestämd Tänkte införskaffa nya burar, eftersom mina knän inte riktigt pallar med att städa nedervåningen på FTn…

Annars vet jag inte om det finns någon sajt som säljer burar på avbetalning… Ska forska lite!

BeanLady
0

Jo jag avskyr sånt också. Men avbetalning på en djuraffär och kreditkort är nog inte så jättestor skillnad i räntor. Google is your best friend! Gissar att det är större chans att hitta en butik som kan erbjuda avbetalning om det är en kedja eller onlinebutik som zooplus. :)