Minerva, Rue, Esk och Esme!
Hela gänget verkar ha fattat rumsrenhet rätt bra, tyvärr så tycker de att sovlådan också är en toa 
De verkar trivas bra ihop, Esk den lilla terroristen åker dock på "däng" då och då, vilket jag verkligen förstår efter att ha sett hur galen hon är. Esme är mycket frsiktigare än syrran och föredrar att spendera dagarna i bolådan där hon får vara ostörd.
Rue är en exemplarisk dam, hon hänger gärna på Esk på äventyr men verkar väldigt förnuftig.
Och sen har vi Minerva, den råttan har krypit innanför mitt skinn, jag har aldrig träffat på en råtta med lika intelligenta ögon *kärlek*
De är alla matglada och vill gärna hälsa när vi är nära buren, än så länge har vi inte tagit ut dem speciellt mycket då jag föredrar att de får bo in sig lite men vi spenderar mycket tid med burdörren öppen pratandes.
råttors ögon avslöjar verkligen allt, man hör ju hela tiden att de är själens ögon men jag har aldrig upplevt de i andra djur än råttors <3
vackra damer *avis*

Håller med råttor är speciella och deras ögon säger så mycket!
Grattis till en hög göa tjejor :)
Qui dormit, non peccat
Ikväll verkar Esme äntligen kommit över sin blyghet och de tre ungdomarna har flygit runt i buren som skållade… ja, råttor 
Minerva tar det hela med ro och verkar tycka det är skönt med lite lugn och ro ibland.
Söta tåttisar och fina namn! :D
Har du döpt dem från Harry Potter (Minerva), Hungerspelen (Rue) och Twilight (Esme)? ^^
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Minerva och Rue/Roo är rätt även om jag gillar både gudinnan Minerva och ugglan minerva :) Roo är då även från Nalle Puh.
Esk och Esme kommer från Pratchetts Discworld.
Esme är från Granny Weatherwax som eg heter Esmerelda i förnamn och Esk från Eskarina Smith från boken Equal Rites.
Haha vad söt Esme är på bild i inlägg #1 ;)
Mvh. Sanne & Djuren
#8 Jaha ok. Jag är typ älskar HP, Hungerspelen och Twilight (fast mindre sistnämnda), så så fort jag ser något som förknippas med dom så… även fast det alls har nåt med dem att göra haha xD
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
#10 Jag och sambon är också stora fan av HP och Hungerspelen :)
Esk har börjat färga ut nu :)
I dagsläget har hon mörk näsrygg och "mussepiggöron" komplett med snibb ner mellan ögonen 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Esks öron
Vad fina tjejer du har :3
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Grattis!
Fy tusan så fort de växer, jag hinner inte med >.<
Kan de inte vara mer som småbarn och vara pyttisar länge så man hinner med?
#15 Om det ändå vore så, haha ;p
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Det är baske mig omöjligt att fota så jag fick filma istället…
Och idag blev det vattenmelon som snacks:
Vägdag idag och vikterna ligger på 420g för Minerva, 305 g för Rue, 255 g för Esme och sen Esk på 250 g vilket ger viktuppgångar på 5, 25, 50, 47 gram.
Hmmm, Vägdag idag och Rue har inte gått upp alls. :(
Esk och Esme har gått upp 10 respektive 5 gram vilket jag tycker är hemskt lite. Vad kan jag göa? blanda mer frön i maten och öka fetthalten i färskmaten?
Minerva är inte vägd än för hon ville inte komma fram :)

Strunta i vågen och titta på hur råttorna ser ut istället.. Är de smala och smäckra med bra muskler? Eller är de taniga och magra? Eller är de tjocka?
Vågen säger inte mycket alls om hur en råtta ser ut och känns och om den mår bra eller inte.
Dessutom så har alla råttor växtspurter, det kan gå en månad eller två och de ökar knappt ett gram. Sen kommer en spurt och de går plötsligt upp 40 gram på en vecka.
Qui dormit, non peccat
Då var det nog spurt under förra vägperioden för då gick de upp rejält :)
De har ju växt rejält allihop och blivit långa och slanka istf lite rultiga så jag får väl se det som att de blivit tonåringar, själv var jag bara knän och armbågar under tonåren.