Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 723 ggr
vevve89
1

Frågat om jag får...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag frågade jag om jag får skaffa råttor igen. Då jag bor hemma fortfarande och de andra i stort sätt "hatar" rådisar så är det lite svårt att övertala..

Vi har det iaf på diskussion nu och får se vad som händer. Sa att vi kunde skriva "kontrakt" och allt möjligt.

Vill verkligen ha råttor igen då jag verkligen älskar dom som husdjur! Så hoppas på att det går att diskutera och blir det isf av "blir jag med rådisar" om några veckor.

Jag blir skakis i kroppen bara av att det kommer en vidare diskussion om detta snart hemma…

Min tidigare råtta Divan på bilden - 2006-2008

whiteangel2
0

Fin råtta! Själv har jag aldrig haft just tamråtta. Jag har dock haft guldhamster och gerbiler/ökenråttor. Nu har jag en guldhamster och två dvärghamstrar hemma bland annat. Själv bor jag ensam så jag behöver tack och lov inte fråga någon annan om lov. Hoppas du får ha råttor igen!

Marre

vevve89
0

Hon var riktigt fin och lika snäll! =)

Skönt det. Jag har andra att ta hänsyn till vilket är jobbigt i såna här lägen. Varit utan råttor i 4 år nu, inte kul.

Tack!

whiteangel2
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet dock inte när jag och min pojkvän kommer att bo ihop så måste ändå tänka på det också. Nu kan jag ju ha vilka djur jag vill men måste fungera för min pojkvän också senare. Jag försöker att hitta någon som kan förbarma sig över min guldhamster Bella nu som jag själv tog mig an som omplaceringsdjur.

Marre

vevve89
0

#3 Min pojkvän vet att jag vill ha råtta och han säger inte sååå mkt om det. Han vet att så fort vi flyttar så kommer jag skaffa (om jag inte får nu innan) ;) Vi har redan pratat om det så…

Piffelipuff
0

Jag har råttungar hemma om du fortfarande är intresserad….

Min råtta fick ungar den Fredag den 13:de.

Jag bor i stockholms län.

Piffelipuff
0

Hon fick ungar 13/7-2012

vevve89
0

Jag vet inte än om jag får=/ Får veta om ett par veckor kanske!

Piffelipuff
0

Okej Glad

vevve89
0

#8 Vad är d för färg/teckning på ungarna?

Piffelipuff
0

Jag kan inte riktigt sånt men ska kolla när jag kommer hem till min pappa. (Där råttorna bor) så skriver jag sen :)

vevve89
0

#10, låter bra =) Gillar Hoodar, Huskey och speciellt färgen Blue…

Vet som sagt inte om jag får än…

Charlott_
0

#11 Jag har 12 st ungar som är 19 dagar gamla idag, blandannat hooded :)
10 st måste ha ett hem, då jag behåller 2 st! :P

vevve89
0

#12 Vart finns dom? Och vilka färger på Hoodarna?

Vet dock inte förrän tidigast kanske om några veckor om jag får eller inte, så vill vara noga med att skriva det! =)

vevve89
0

#12 Vart finns dom? Och vilka färger på Hoodarna?

Vet dock inte förrän tidigast kanske om några veckor om jag får eller inte, så vill vara noga med att skriva det! =)

Charlott_
0

#12 Okej. Dom finns i Tanumshede. Kan transporteras till Uddevalla kanske Göteborg.

Dom är svart/vita, vissa ser ut att vara mörk mörk bruna. En del är rexade också :) Kolla länken där jag lagt upp alla bebisar, dock glömt en hona :O  http://rattor.ifokus.se/discussions/4ffef2edd4ebea1d72004a01-rattbebisar