Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1295 ggr
Emil Magnusson
0

Råttor som slickar

Hej

Jag har skaffat miina första råttor nu och har haft dem i snart två veckor men är redan fäst vid dem. En av dem har dock börjat slicka fingrarna på den som håller i henne hela tiden. Detta har resulterat i att min mamma har problem med att hålla i denna individen (har dock inget emot det själv).

Vad beror slickandet på och hur får man den att sluta?

Kebab-Eme
0

Förstår inte problemet? :o

Själv tycker jag bara att det är mysigt när dom slickar på en :)

KöttbulleKorv

silverorm
0

Råttor slickar gärna saltet på oss och för att visa att de tycker om dig, att ni hör ihop lixsom. Glad Råttpussar behöver man inte vara rädd för.

Anvariel
0

Naww…. vad gulligt att den enda slickar redan efter två veckor! <3 =) Råttpussar är som andra sagt ett tecken på att de gillar personen i fråga. Mina slickar extra mycket om jag samtidigt klappar/smeker dem. Förklara för din mamma att det är ett tecken på tillgivenhet så kanske hon inte tycker det är så obehagligt.

mikeiko
0

Det kan också vara saltbrist, de slickar helt enkelt i sig handsvett. Hur ser deras kost ut nu, och hur såg den ut innan du fick dem?

Malin653
0

Vad gulligt att dem slickar bara efter två veckor. Min ena hona började med det för någon månad sen och den andra har precis börjat <3