Fel på klo
Paris ena klo på bakbenet är GIGANTISKT. Jag gissar på någon form av svamp, det är ju uppenbart på färgen runt att det är något fel. Ska ändå ta katten och vaccinera nästa vecka, så kan ta med honom med (drop in). Om inte annat, några huskurer?
(Jag har ändå klippt ner den en bit, som ni kanske ser på bilden)

Beror ju på anledningen, kan vara så att han har klämt klon, då kan den bli missfärgad och vildvuxen. Brukar funka att hålla koll på den och klippa vid behov, tror inte veterinären gör så mycket mer faktiskt.
Qui dormit, non peccat
#1 Är lite skeptisk till bara kloskada, samma klo fast på andra foten blev svart och trillade av. Kanske kan klämde båda fötterna någonstans iofs och den här inte lika illa, men det verkar som att jag måste klippa ner den för han går annorlunda på den foten, inte haltar…
Tänkte om råttor också kunde få nagelsvamp så kunde man behandla det.
Hmm, för något år sedan hörde jag om ett fall där tjejens råttor fick gula stafylokocker, tror jag det var. De är ju normalt sett inte farliga, men en eller fler av råttorna hade lyckats bli smittade, oklart om det smittade mellan råttorna, eller om fler lyckades få det på samma gång, men symtomen började med att klor blev svarta och föll av, de fick även kallbrand som spred sig i foten, benet, tror ganska många av hennes råttor dog. Jag känner tyvärr inte tjejen, det var en bekants bekant som letade sjukbur.
Hoppas verkligen inte det är detta din råtta råkat ut för, men var uppmärksam! Vad går de på för underlag förresten? Har för mig att de sa att det förmodligen var så att hennes gick på spån,och hade lyckats få in bakterien genom något litet sår orsakat därav.
#3 Huu, inte oroa mig sådär!
De går på alspån, som byts ofta. Kanske ska ha BORRIS ett tag och se om det blir bättre då…
Förlåt, menade inte att oroa, det var säkert ytterst ovanligt! Har aldrig hört om något liknande, vet att jag pratade med den här tjejen, hon ringde runt försökte akut för att få tag på sjukburar så hon kunde dela alla råttorna, innan de kom på vad det berodde på var det stor förvirring ifall att det var något jättesmittsamt eller ej. Otäckt. Men det var just det med den svarta klon som fick mig att haja till. Det är ju iofs inte ovanligt med människor som slår sig på/klämmer en nagel, och den blir blå och trillar av så småningom.
#5 Nej, den andra klon var nog bara klämskada skulle jag tro, den är redan på väg ut :)