Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 446 ggr
regskylt
0

Dags för storstädningen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då har man gjort den Stora Städningen av FT med 8 boende råttor. Det tar lång tid vill jag lova. SKrubba alla galler, bottnar, rör, toaletter, ja allt. Sen så en blandning av personligheter av råttorna också.. En agresiv som hatar människor, en våghalsad nykommling, två man inte kan helt lita på ute fritt då vi jobbar med att få dem att tycka om människor och tre som är mycket skötsamma ute på vift.

Glömmer alltid bort hur lång tid det tar att storstäda buren. tar ett par timmar och så är råttorna antingen i badkaret, på axeln, runt fötterna, klättrar uppför byxorna eller där de inte får vara Tungan ute

Men det var dagens nöje!

sarakaka
0

Bra jobbat! :)
Älskar känslan när man gjort det riktigt fint för råttisarna! Även om de blir sura för att man förstört deras snygga möblering och inredning….. ;)

[Alenzi]
0

Ja fyy vad drygt det är, men jag skall inte klaga - min sambo har tagit på sig att göra merparten av det var vecka!

Oshibwa
4

Haha jag får alltid sådan ångest när jag storstädar deras bur. För då har dom oftast hunnit boa ett mega bo med massa tidningspapper som jag lägger i botten av buren. Haha jag ser hur dom kämpar med att få upp tidningspappret i stora hängmattan.

Känner mig så taskig när jag tar bort allting igen och dom får börja om ^^

regskylt
0

Dock så var det min man som fick ta städningen då jag har en trasig handled som inte klarar av belastning. Foten i munnen

_tess_
0

Sen jag bytte från FT till en Jenny-bur till mina två pojkar går städningen sjukt mycket snabbare! =D På under en timme hinner jag diska galler och hyllplan i duschen, diska botten, rör, matskålar, Sputnik och övrig plastinredning i badkaret, torka allting och inreda hela buren på nytt, inklusive hänga in nya hängmattor! =)

Så en ordentlig storstädning blir det numera hela två gånger i veckan! =) Övriga dagar torkar jag bara hyllplan och tömmer bajspluttar från toalådan.

Mvh Tess