Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 668 ggr
SophiePa
1

Råtta lös i magen!

Hej, min Rått hona på 2 år och 2 månader brukar få babygröt ibland och har aldrig haft några problem med det. Nu för en timme sedan åt hon först lite pasta och sen babygröt som man blandar pulver med vatten. Efter hon ätit en del av gröten svullnade magen upp hon blev trött och bajsade sedan en gröngul smörja som luktade pyton! Nu är hon trött och ligger och vilar i sin bur. När jag sedan torkat upp och tvättar händerna så luktar vattnet från kranen klor och smakar jätte konstigt!? Kan hon ha blivit förgiftad och vad ska jag göra då?? Svar snabbt tack! <3

/Sophie

AnneN
0

Mitt tips är att direkt ringa till kunnig veterinär för att rådfråga! Finns många som har jour dygnet runt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SophiePa
0

Okej, hon fick precis lite blåbärssoppa och åt med god aptit, jag hann ju koka upp vattnet…men det ska tydligen behövas koka i 3 min för att ta bort bakterier. Känner mig så dum att jag inte kände att vattnet luktade, kom precis hem så har själv inte hunnit dricka något. Är så orolig!

fiiiyah
0

Luktar vattnet klorin borde du ringa till de som ansvarar för vattnet också…

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

SophiePa
0

Ja det går ju ej nu mitt i natten och jag är så arg! De borde ju varnat oss i huset? Andra borde väl kännt det och anmält, kan ju inte bara vara i min lägenhet? Hon äter iaf blåbärssoppa och det är väl bra??

fiiiyah
0

Förstår det… spola i kranarna länge så försvinner det förhoppningsvis. Hemma så hällde vi en flaska klorin i brunnen när allt skulle bli rent, men när man spolat tillräckligt länge så försvinner det. Nu vet jag inte hur det funkar i lägenhet men vad de än har hittat på så borde de väl sagt till??

SophiePa
0

Ja eller hur det påverkade ju uppenbarligen min lilla Roxie, jag ska ringa dem imorgon. Borde de inte betala veterinärkostnader isåfall?

Tror du hon fick ut det giftiga i bajset för först kom det grönbruna korvar sen grön smörja som pesto och sen babygrötslem :S Hon åt ju iaf blåbärsoppa med en pigg uppsyn….

fiiiyah
0

Ja stackarn :/  Du kan ju alltid prova, de borde ju trots allt för-varnat.

Vilken beskrivning, haha. Är ingen veterinär men det låter ju som att det var något mindre bra som kom ut 8-)  Äter hon och är pigg så ska det väl inte vara någon fara, men som sagt, jag är ingen veterinär, kan ju vara bra att ringa o fråga :)

sarakaka
0

Bättre att skiten kommer ut igen än att den stannar i kroppen och gör henne sjuk. Se till att hon får i sig ordentligt med vätska så att hon inte blir uttorkad. Stackars lilla fisen! Hoppas det blir bättre snart. Att hon äter är alltid ett bra tecken :)
Mår hon inte bättre snart igen skulle jag vilja prata med en veterinär. Jag skulle även prata med grannar/bostadsförening/där vattnet kommer ifrån och fråga om de märkt något. Bekräftar vattenmänniskorna att det varit något med vattnet skulle jag kräva ersättning för veterinärkostnader och ge dem en utskällning!