Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 455 ggr
CaptainBalls
0

Hjälp är han sjuk?

Min hane har små röda sår på kroppen. Men dem sitter bara runt frambenen och runt huvudet även vid munnen. Jag har tvättat dem med koksaltlösning men det blir bara fler och fler. Snälla hjälp mig någon.

Forgetful
0

Låter som ohyra. Kliar han sig? Ta honom till veterinären så får du säkert något mot det :)

//Forgetful

Fridborg
1

Ja, som #1 säger, låter definitivt som ohyra! Ett vet-besök och lite Stronghold så kommer han bli bra på nolltid :)

hus-musen
0

Det där är solklar skabb, du måste till veterinär och få stronghold, en droppe i nacken på den råttan och alla dina andra råttor så är det klart sen.

Qui dormit, non peccat

hejaemma
0

#3 Måste bara fråga..Finns det inte nått recept fritt skabb/löss medel?:-)

hus-musen
0

#5 Inget som jag tycker fungerar bra eller är tillräckligt effektivt för min smak. Det som är bra med stronghold är just en droppe i nacken och sen färdigt, man behöver inte skura allting råttorna har petat på och man behöver sällan behandla 2 gånger.

Med de receptfria medlen får man skura precis allt med vircon eller klorin flera gånger och behandla råttorna flera gånger. 

Det som finns receptfritt som är någorlunda effektivt är frontline, men det har orsakat dödsfall på djur och neurologiska skador så kan inte rekommendera det alls.

Qui dormit, non peccat

CaptainBalls
0

Tack för alla bra svar. Jag ska till veterinären idag så får vi se vad hon säger..

CaptainBalls
0

Fick stronghold :-)