Intressekoll Royal Suite
Ska troligtvis sälja min Royal Suite bur men vill kolla om intresset finns innan den läggs upp till försäljning.
Buren är ca 1 år gammal och köpt från England.
Bottenplattan (plast) på nedre våningen finns inte kvar (söndertuggad och slängd) men löst med annan plaskskiva (kan visas på bild om det behövs). Fint skick i övrigt.
Finns i Gävle (ska buren skickas kommer frakren bli Dyr då buren väger ca 45kg, liten förvarning om du bor långt borta, jag står inte för frakten.)
Finns det någon som är intresserad av att köpa buren?
Hade tänkt mig ca 1800kr för den
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Rs burarna är lätt att sälja. De borde gå som smör. Ende är väl att alla kanske inte bor i gävle :-/.
Jag hade lätt kunnat tänka mig att köpa en till, men bor i västerås
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#1 Ja, kan tänka mig att de är lätta, en enormt bra bur! (trots sin tyngd)
Jag önskar att jag vore mer nöjd med den för det är en kanonbur! Men jag har tappat lite av min "älskar den" känsla.
Just för att det inte finns så många RS-köpare runt Gävle gör att jag lägger ut intressekollen först, hittar jag ingen "bra" köpare så behåller jag den :P
Dels för att jag inte kan rulla ut den ur mitt rum som har en för smal dörr så jag inte kan Stor-rengöra den :c
Extremt bra att inreda osv osv. Jag önskar dock att jag kunde kapa av halva mellanplanen så jag fick en större yta men jag vet inte om man vågar det utan att buren blir ranglig så jag letar för fullt efter en bur som liknar RS fast inte delad. Men det är enormt svårt…
Jag har redan två. Men funderar på en tredje. Verkar behöva dela av min ena hanflock lite mer och de är så aktiva att dela en till rs på mitten blir nog för litet. Så ska du mot västerås så kan du ha en köpare här ;-).
Jag har endast problem med att äga badkar ^^
#3 Tyvärr så är V-ås någonstans som jag extremt sällan åker till :(
Haha, fast att äga ett badkar skulle jag gärna göra ;) Inte haft badkar på ca 13år! :P
Jag har försökt slängt ut mitt i evigheter. Åker på badkar hela tiden. Visst skönt kanske 4 ggr på vintern när man fryser. Men helvete när man har burar man lätt kan köra in på toan. Men som man måste luta över badkarskanten.
Blir mest ångmaskin. Men tycker inte det rengör lika bra som duscha och torka av.
Iof så kanske Terato tar bil hit den 28Juli till råttutställningen.
Vi ska upp till terato på fredag. Skulle ju ev kunna ta med den ner ifall det hjälper.. Och köra till Västerås under helgen och lämna av mot bensinpengar. (100 kr t/r)
#6 Då kommer vi ses hos Terato för jag ska också dit :) (jag som är fodervärd på mamman Sahrami)
Dock kan jag inte skicka iväg buren ännu om jag väljer att sälja den för då blir jag utan bur :P
Nej vad rolig.. Sahrami är ju helt fantastisk ^^ Är lite små kär i henne. Var uppe och fick träffa henne en sväng när hon kommit tillbaka från Mia.
Tänkte iaf erbjuda men svårt att leva utan bur :P
#8 Sahrami är den bästa råtta jag haft så jag hoppas och tror att ungarna blir lika góa! Ska själv ha en tjej från kullen! :) Jag var hos dem i fredags och hälsade på och tror jag redan hittat den individ som får följa med hem sedan :P (om de inte byter personlighet tills på fredag, hehe)
Jag är väldigt tacksam för erbjudandet! :)
jag är extremt intresserad. Bor i valbo :)
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
#10 Toppen att veta :)
Är oerhört intresserad! Finns i Gävle.
#12 Bra det :)
Du kan inte tänka dig att byta den mot en FT och någon slant?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#14 Hade en FT innan min RS som jag fortfarande har halva kvar på så tyvärr inte :) vill ha "metall"burar numera :)
Med metallbotten menar du? Som hornbach-voljärerna?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#16 Nej hela buren ska vara metall, ingen plastbotten osv osv. Har haft plastgnagare förut och vill inte ha en bur som är enkel att tugga sönder.
Dock verkar det som att buren kommer stanna kvar ändå.
Har precis fått reda på att det Går att göra så som jag ville (ta bort mellanbotten och få en stor bur) utan att den blir ranglig. (Tack Terato!)
Ja, men dom flesta burar jag känner till är ju gallerburar, med eller utan metallbotten. 
Synd, för min del iaf.
//Lamina
#18 De flesta burar har ju plastbotten?
Ja, precis. Och sånna vill du inte ha. Alltså vill du ha en med metallbotten? 
//Lamina
#20 Precis jag vill inte ha burar som har ytterdelar av plast då de är väldigt enkla att rymma ur om man har plastgnagare som jag hade innan. (fick slänga min FT pga att botten var så enkel att tugga sönder)
Då förstår vi varandra. Tror jag. 
//Lamina
Är absolut intresserad :3
Har den blivit såld ännu?
#24 Det var inte säkert Att den skulle säljas.
Men som jag kommenterade i #17 så kommer buren troligtvis stanna kvar här då jag fått reda på att det gick att ta bort mellandelen utan att buren blev ranglig.
Åh! Okej :-D Då vet jag! Läste nog lite otydligt bara. :-)