katter o råttor
Hur går det för er som har katt och råtta? Jag har 2 katter o ett gäng råttor. Jag tycker det funkar bra.
Jag har fått många kommentarer av folk att det är djurplågeri för råttorna att jag har 2 innekatter. När min maine coon flyttade hem 05 . Så hade jag 2 råttor en hane o en hona. Dom bodde ihop men det blev aldrig ungar, som jag hade hoppats på, en morgon sov kattungen med råttorna på burbotten i en hög. Så jag har aldrig haft problem med mina katter. Okej jag lämnar dom aldrig själva. För om det händer något så är det mitt fel.
Jag säkrade naturligtvis bur luckan.
#1 Hehe är det vinkeln eller är storleken på dem sådär? Råttan ser gigantisk ut och katten jätteliten :D Sött i alla fall! Älskar kattens färger & teckning!
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Det beror ju på råttorna och katterna, det finns katter som inte kan bo med råttor. Och det finns råttor som mår psykiskt dåligt och stressar ihjäl sig över att behöva bo med katter, hundar, illrar.
Och så finns det dem som det funkar utmärkt för, man får titta till individen helt enkelt. Svärmors 2 katter funkade bra med råttorna. Ena var för gammal och den andra livrädd för råttorna. Den tredje funkar väl sisådär, han är för lat för att aktivt göra något. De sista två ser råttorna som middagen är serverad, går inte att lita på dem alls och råttorna attackerar genom galler om de två kommer nära.
Qui dormit, non peccat
Min hon katt dödade ute på ballkongen grannens tammus som hade rymt från deras lägenhet o via ballkong räcket tagit sig över till min ballong. Det var inte så trevligt , men det var inte kattens fel. En annan granne fick ta död på en annan tammus med en musfälla.
Här hemma har vi i dagsläget sju råttor och två katter.
Råttorna är uppväxta med katt och ena av mina katter är uppväxt med råttor så de visar svalt intresse för varandra. Kisse nummer 2 är mer "problematisk" hon är inte och klättrar på buren eller så men kan gärna sitta och tokstirra på råttorna, som inte bryr sig ett skvatt…
#4 Paris är förvisso väldigt stor, men det är vinkeln litegrann! Lisa väger ju i varje fall ungefär 4 kilo och Paris 600g så jag tror ögat blir lite lurat :P
Ja, jag fastnade verkligen för hennes färg och hon är en coolaste katten jag haft!
Ja det förstår jag . Hon är speciellt tecknad.
Min katt är ju ute katt och man hittar alltid en död fågel eller en död näppmus på gräsmattan. Så när han hittade upp på mitt rum där råttorna bor så brukar han sitta och titta på dom. Nu får han inte vara här uppe längre efter han skrämde dom en gång :(
Min Rottwailer/schäfer (Nemo) brukar komma upp och kolla på dom, då ställer han sig vid buren och vill leka. Dooleys blev helt hysterisk på Nemo en gång, hon skulle få tag på honom genom gallret, sprang runt som en galning i buren och va sur på att hon inte fick tag på honom :P hahah
Jag hade en dobermann som fick ett sjudjävlans (förlåt svordomen) bett i nosen av en av mina råttor. Samma hund blev attackerad av en chincilla efter att den kännt doften av hennes tassar.
Katten har respekt för råttorna. Med all rätt dessutom, jag har alltid haft minst en antikattråtta i buren. 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?