Varning, bromma zoo
Alla här på RiF förespråkar uppfödare och här är ännu en morot. Ett av de största ställerna i stockholm som har råttor är Bromma Zoo i Bromma blocks. Va där tidigare idag för att kolla på lite nya roliga grejer till buren och kikade in på rådisarna och de har skabb allihopa. Inga sår eller så ännu men de kliar sig som besatt. Tror de har haft de under en längre period då jag sätt de hos tidigare kullar hos dem oxå. Så köper ni en unge där va beredd på att köpa ut lite ivomec eller stronghold hos veterinären de första ni gör. De förtjänar bättre och det skär i hjärtat =(
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Bra att du varnar… Påpekade du detta till personalen också?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ja och de blev inte särskillt glada på mig. de är ganska kunniga om man frågar dem grejer om råttor så de måste ha märkt att nått är fel men valt att ignorera det.
There's no such thing as failures, only early attempts at success =)
Ta och anmäl till länsstyrelsen också.
Tack för varningen. :-)
Troligen fick jag hem lössen därifrån, så jag skulle nog mer chansa på att råttorna där också har löss. De råttor jag såg igår är -väldigt- lika de jag köpte till färgen och allt, så de kommer säkert från samma uppfödare som inte fattar att h*n har löss, eller inte bryr sig.

Ja inte första gången råttor från Bromma är full i ohyra tyvärr.. Men anmäl så får de ta och reda ut saken! 
Qui dormit, non peccat