[Säljes] Ny korgmodell!
Hej!
Efter önskemål från råttägarna har jag i en ny mysmodell även tänkt på era älsklingar, och har nu en korgmodell som passar både marsvin och råttor. :)
Eftersom den är ny säljer jag ut 10 stycken korgar för halva priset mot att jag får veta vad ni tycker om den efteråt.
De kostar därför 90 kr inkl frakt, alla har samma utsida men kan fås med antingen röd, turkos eller svart fleece.
Korgarna är stoppade med skumgummi för maximal stadga, och har en uttagbar puff gjord av fleece och vaddering i botten för maximalt mys.
De kan tvättas i 40 grader i maskin och tumlas.
PM'a vid intresse. :)
- Marsvinsmys - Handgjorda mysgrejer till marsvin.
- Nums Marsvin - Vår uppfödning av finaste marfisarna.
Här kommer även en bild på modellen jämte ett vuxet marsvin.
Oh, du har inte en variant med "tak", som ett litet krypin typ?
Och…haha…måste bara säga att det var en skön Einstein-frilla på det marsvinet! :D xD
Hehe jag vet, frissyren brukar inte se ut så där på den rasen, men efter att jag trimmade ner pälsen och lät den växa ut har den fått en lite egen stil. ;)
Jo jag har en modell med tak, den är dock väldigt stor. Men jag skulle alltid kunna minska ner måtten på den om man vill. :)
#3 den där i en mindre modell, hängandes upponer, skulle nog bli en favorit hos mååånga råttor!
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
#4 Det har du nog rätt i! Med knytband i botten för att knyta fast den i taket tex?
jamen precis! eller typ nå ringar bara så man kan fästa den som man vill med exempelvis kedja eller snöre, :D
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
#6 Jag ska nog testa det idag. Återkommer med resultat. ;)
Ni som har råttor, skulle ni föredra att skålen är av samma 2 cm tjocka skumgummi, eller hellre med tunnare vadd? Fördelen med skumgummit är ju att det håller formen hela tiden, men jag vet inte vilket av dom råttor föredrar. :)
Det trixiga är nog att den kommer bli extremt nerkissad snabbt om man har som mig hanar som ligger och myskissar :p men jag gillar iden.
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
#8 Så är det med marsvin också. Varför lämna sin mysiga plats bara för att kissa när man kan mysa och kissa samtidigt? ;) Fördelen är ju att det bara är att slänga in i tvättmaskinen när det är ändå dags att tvätta. :)
Jag har mycket mysgrejer själv så att jag kan byta ibland, och förvarar de smutsiga i en plastlåda med lock tills det är tvättdags då jag bor i lägenhet utan egen tvättmaskin.
Just det, fördelen med fleece är ju också att det rinner igenom, och sugs upp av skumgummit och bomullen under, så själva liggytan hålls alltid torr.
AHAHAHHA "myskissa" - årets bidrag till SAOL xD
Jo jag använder enbart fleece i min bur. Men med hanar som myskissar luktar det illa ganska snabbt av inredningen. Tror en korg av detta slag skulle bli en kissfälla för min del och med sambons allergi vill jag inte chansa. Dessutom hade jag behövt 4st och i en helt annan färg för att matcha min inredning ^^
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
Tror du att du kan sy en sån åt en mindre hund? (ca 10 kg)
Helena
#12 Hehe okej, nej de kanske inte passar alla, men kanske vissa. :) Bland marsvinsfolket är mysgrejerna extremt populära, och nu har jag inga råttor så jag vet inte hur de uppskattar mys, men ser jag till mina marsvin finns det inte på kartan att jag skulle ta ifrån dom sina mysgrejer, oavsett om det innebär mer tvätt för mig. Hjärtat smälter totalt när man ser hur de avgudar sina grejer. :)
Sen går det såklart alltid att be om annan färg, man kanske vill ha enfärgat, fleece på både ut och insida, etc. Sådant löser sig alltid. :)
#13 Visst skulle jag kunna göra det, bara att öka på storleken på korgen ju. :) PM'a mig om du vill att jag gör det.