Kissig råtta!
Hej! Jag har en råtta som jag verkligen älskar men problemmet är att han kissar över allt. De är ju olika anledningar, revir mot andra råttor, attraktion till andra råttor, ett sätt att visa att han gillar en osv. Men grejen är att jag kan ju inte ha han på golvet för så fort han släpps ner kissar han, om han springer till ett nytt ställe skvätter han lite på vägen och sen ännu mer när han väl kommer dit. Men kan inte ha han på axlen för då kissar han, man kan inte ha han i knäet för då kissar han.
Det är ett problem för det är svårt att leka med han och umgås med han. Tips på hur ni gör?
Nejdå! Det är små droppar, och han är nästan ett och ett halvt år. Men bytar ni kläder ofta pga av detta, man kan ju inte ha han lös på golvet och låta han springa runder osv. :(
Räcker ju med att dutta med blött papper på kläderna om det kommit någon kissdroppe. Hinner ju inte ens börja lukta om man inte låter det ligga flera timmar. 
Jag har en t-shirt och en luvtröja som ligger på en stol i "råttrummet" som jag tar på mig när jag håller på med råttorna. Tvättar dessa med jämna mellanrum också såklart =) Men jag har utvecklat allergi så det är därför jag måste vara mer noggrann nu än tidigare.
Mvh Tess
Min ena råtta är också väldigt kissig. Men hon kissar bara på mig och ingen annan som håller henne. Nästan alltid när jag tar ut henne lämnar hon en pöl på mig men sen inge mer för då är hon hur mysig som helst. Hon kissar bara på nytvättade kläder(antar att jag har tvättat bort hennes tidigare revir då) Haha jag tar det som en komplimang^^