Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 510 ggr
Lurvas
0

Roans - olika varianter

Jag har hört talas om tre varianter av roans, husky, banded och striped. En huskey har sin färg ner till magen har jag förstått. En banded - är det när tekningen slutar på mitten av sidan en bit upp liksom? Vad är striped hur ser den ut? Vilken av dessa tekningar är godkända enligt srs standard?

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Lamina
0

Banded har jag aldrig hört om, tror inte det finns. Inte här i Sverige iaf. Husky ser ju ut som du beskriver, medan striped hae en rand på ryggen precis som en hooded.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Allamej
0

Banded kan förekomma i Sverige, dom ser ut som striped men dom har en krage av vitt runt halsen

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

hus-musen
1

Beror lite på vart man tittar oxå, en vanlig striped roan kallas ofta för banded husky i tex england.
Antar att det är därifrån banded kommer ifrån.

Men de två teckningarna som "finns" sådär allmänt i sverige är husky och striped.

Qui dormit, non peccat