Råttor iFokus

Råttor

Etikettminneslunden
Läst 487 ggr
GeishaoChick
1

R.I.P Pute min ängel..

Jag är just nu bortrest och har vart borta i 4 dagar sedan jag lämnade Stockholm.. kommer vara borta en månad dessutom.

Det började med att min pappa ringde mig den 7:e på kvällen och berättade att Pute's tumör verkade större och hon var slö. Jag sa att det brukar hon vara på dagen så jag var inte direkt orolig. Men han sa sen att han ville ta henne till vetten och då började jag oroa mig jättemycket..
Sen dess har jag smsat honom och varit så himla orolig och frågat hur hon mått.

Sen då idag för ett par timmar sen ringde han och berättade att hon var död.. Min älskade råtta Pute.. tumören tog henne trots allt hopp jag hade för henne…

Pute hade dött i sömnen i sin hängmatta, ihopkurrad, fridfullt som om hon visste vad som väntade henne.. hon fyllde 1 år den 3:e.. hon blev tyvärr inte äldre..
Millan, hennes syster, hade gått upp till hängmattan och putsat Pute när hon redan var död… hjärtat kniper av tanken.. försöker hålla tårarna inne… *gråter så fort jag skrev det* Gråter
Jag är glad att jag inte har fått se henne död.. vill minnas henne som jag gör just nu, levande, varm och puss sjuk.. Pute var älskad av alla, mest av min pappa. Pute ÄLSKADE att ligga i pappas arm och knastra och ploppa hur länge som helst.. hon älskade att ligga mellan mina bröst innanför min tröja och pussa och knastra vilket hon precis hade börjat tycka om… det kommer tvärr inte bli mer gånger.. då jag får känna hennes mjuka tassar och varma mage intill min bröstkorg.. hennes varma tunga slicka mina läppar… aldrig igen…

Hjärtat är tungt nu.. men har fortfarande Millan och Geisha..

Vila i frid min älskade ängel.. vänta på Millan och Geisha bakom regnbågen… en dag kommer ni få hoppa runt tillsammans… och senare kommer du få vara i min famn igen……. Gråter

3 Juli 2011 - 9 Juli 2012…

Ratzo
1

Vila i frid <3

I can't drown my demons, they know how to swim.

GeishaoChick
0

Fylld med skuldkänslor också nu… kom på att innan jag åkte badade jag henne för hon var så smutsig, tänk om hon var sjuk och jag gjorde så hon dog ännu snabbare… för hon var hur pigg som helst när jag var hemma.. men sen dag för dag när jag var borta blev hon segare och segare…

Mår asdåligt nu….

BlueKat
0

Beklagar sorgen. Gråter

Men tog han inte råttan till veterinären då?

"Dealing with backstabbers, there was one thing I learned. They're only powerful when you got your back turned."

Nomad
0

beklagar =(

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

darkness
0

Beklagar Rynkar på näsan kram <3

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

Elinisa
0

Så tråkigt! :-( Verkar som att det kan gå så fort då det handlar om tumörer. Förstår att du är ledsen..

Tycker du ska släppa dethär med att det skulle vara "ditt fel" att hon dog pga badet.. När man är känslomässigt påverkad av en situation är det lätt hänt att tankarna skenar iväg& man oroar sej& tar på sej skulden för allt möjligt, av bara farten. Om hon redan var svag är det visserligen kanske möjligt att nedkylningen efter badet påverkade kroppen negativt.. Även om det hade varit så, hade det inte gjort någon skillnad för henne att leva några timmar längre.

Du gjorde ditt bästa före henne. Hon dog i lugn& ro, sovande i en mysig hängmatta med sina kompisar i närheten. Hon levde ett kort, men lyckligt liv, så försök släppa skuldkänslorna.