(K) Billigare, större, städvänlig bur.
Som jag har förstått så är det svårt att hitta billigare stora burar, så därför försöker jag här på forumet för att eventuellt hitta någon som blir några hundralappar billigare. :-P Jag söker en Savic Royal Suite 95 Double, Critter Nation eller liknande. Behöver en bur som kommer underlätta något enormt med städningen, men ändå finnas mycket plats i. Det behöver alltså inte vara en Savic Royal, men någon som är ungefär likadan. Skulle uppskatta någon bur med 'två plan' så tänkte först på Furet tower, men insåg att min rygg förmodligen inte kommer må bra av att städa den.
Ska med all säkerhet stelopereras nästa år, så behöver redan nu förbereda mig så att jag kan ha råttorna kvar. Det är inte en sådan brådska just nu, men vill ändå vara ute i god tid. Älskar den voljären jag äger nu, men tyvärr så är den ganska svår att städa + har få luckor. Inget jag har problem med att lägga ner tid på just nu, men det lär ju ändra sig inom halvåret. Så jag söker helt enkelt någon större, städvänlig bur med helst två plan.
Buren bör finnas mellan Stockholm och Hudiksvall. Helst någonstans mitt emellan, men kan tyvärr inte hämta den om den finns längre bort. Jag kan max betala 1800 - 2000 kr. Men försöker eventuellt hitta något billigare.
Vad synd att du inte kan ha FT för de är riktigt billiga på Zooplus just nu!
Jag vet, det känns lite hemskt för tycker det verkar vara en kanonbur. Men det känns lite onödigt att köpa en ny bur som jag vet att jag ändå lär försöka sälja i framtiden pga steloperationen. :-( Så himla trist.
Du kan inte tänka dig att bygga en egen bur? Då får du precis exakt det du vill ha. :)
Har ju förvisso en far som är snickare och målare! Haha, så jag får nog utan problem hjälp med sådana händigheter. Men vad ska man bygga av? Luktar det inte mycket urin om man väljer trä?
Det finns flera super fina trådar om burbyggen. Vissa som byggt från grunden och vissa byggt om en garderob, vitrinskåp osv. Lacka alla ytor som råttorna kan komma i kontakt med fyrahundra varv(nu tog jag i lite i överkant) så ska det inte vara någon fara. :) Använda galvaniserat nät så kan de inte bita hål i nätet heller. :)
Ska absolut ha det i åtanke. Får bli reservplanen när det börjar närma sig om jag fortfarande inte hittat någon bur. Tack för all hjälp.
Av den lilla erfarenhet jag har av att leta burar till billigt pris och inte allt för långt att åka och hämta så tar det tiiiid. Jag hade bara tur att killen skulle åka söderut så jag kunde be han hämta upp en bur 45mil från där jag bor. :/ Men har du tålamod så dyker det nog upp något. Kolla på illersidan här på iFokus också. :)
Ja men absolut, förstår att det eventuellt kan ta tid. Men får inte ge upp ^^' Tack så hemskt mycket för all hjälp.