Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 524 ggr
fiiiyah
2

Devin, Irish & Tippen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vissa av er följde ju mitt burbygge för ett tag sedan, den tråden hittar ni HÄR - tyckte att det var dags att visa vad det är för busfrön som bor i buren :D

Här är en bild på buren som den såg ut när den var klar :D Den har såklart bytt utseende på insidan typ hundra gånger sedan dess ;)

Min blogg: fiiiyah.blogg.se

Här bor jag: stallstenvik.blogg.se

MyLittleHeart
0

Massa fin och ljus bur :) 
Men ser inte dina busfrön?

fiiiyah
0

Börjar med Devin då!

Döpt efter självaste Devin Townsend 8-)

Är en blue eubk (magbild kommer i nästa inlägg). Han är minstingen i flocken och har precis kommit över 300gr. Blir 12v på onsdag :) 

Han är den som är lite mer blyg och osäker, iallafall i buren, utanför är han som de andra. Vet inte om han kanske ser dåligt, han "scannar" av området ganska mycket. En riktig gobit iallafall!

fiiiyah
1

#1 De kommer på löpande band nu ;)

Magbild på Devin!

dyoxide
0

Vilken fin bur! Söta råttor också Kyss

fiiiyah
0

Sen har vi Irish - uttalas som namnet Iris men med sh i slutet, vet att ni fattar ;) Har alltid gillat namnet Iris men kände att namnet inte passade denna herre 8-) Men hans teckning är ju irish så det blev ju lite passande ändå :D

Irish är lugn och trygg i sig själv. Av det jag sett i buren så verkar han vara högst i rang också. Har ett runt gulligt ansikte, vilket är bra, för det är det enda sättet jag kan skilja han och Tippen åt utan att kolla på magen/bröstet. Irish har en liten fläck på bröstet men den syns inte i "normalt läge" så att säga 8-)

fiiiyah
0

Och här har vi slutligen Tippen, eller Tippetipp som jag säger ibland 8-)

Han är inte störst men han väger mest! En liten tjockis. Älskar mat. Tippen är både lugn och galen. Antingen går han bara omkring o tar det lugnt eller så försöker han bryta sig in i badrummet (där jag inte vill att dom ska vara då jag har fått för mig att de kanske kryper ner i avloppet under badkaret och försvinner…) eller bara nåt annat hyss. Typ biter av internetkabeln… Nä jag vet faktiskt inte vem som är den skyldige till det missödet 8-)

Anledningen till att han heter Tippen är helt enkelt för att han har vitt/ljust ute på svanstippen! :D

Både Irish och Tippen är silver black :)

fiiiyah
0

Lyckades även få till en riktigt söt bild. Kyss

Irish hade sallad i hela munnen när jag satte alla på stolen, det ville såklart Tippen äta upp Skrattande Ser mer ut som att han försöker få sig en liten puss ;)

MyLittleHeart
0

vilka snyggingar du har :)

fiiiyah
0

tackar :D