!!! Mår dåligt av "råttluften". Allergi?!
Jag verkar ha sprungit på en förkylning som aldrig går över. Det hela började med alldeles för lite sömn ett antal veckor, sedan två extremt sena utekvällar (såndär kl-7-på-morgonen-skit) och två dygnanden.
Nu är jag orolig att det ska ha övergått i någon form av allergi…
- Om jag vistas i mitt rum en längre stund så blir min hals helt slemmig (från att tidigare ha plågat mig med torr-hosta hela dagen på jobbet)
- I samband med ovanstående så blir mina ögon blodsprängda, som om jag gnuggat mig i ögonen kraftigt.
- När jag vaknar på morgonen så är mina ögon RÖDA -så pass röda att jag fick en chock när jag först upptäckte det i spegeln.
- Känner mig inte ett dugg utvilad på morgonen trots mer än 8 timmars sömn.
- Om jag glömmer att svälja regelbundet när jag ska sova i mitt rum(där råttburen står) så torkar hela halsen ihop känns det som--
Fast samtidigt så kliar det ingenstans på kroppen… så jag vet inte riktigt vad jag ska tro.
Detta har då pågått i ca 3 veckor och bara förvärrats. ("Förkylningen" började för 4-5 veckor sedan)
… finns det en möjlighet att jag endast är överkänslig mot "råttluft# med virus i kroppen tror ni, eller vad kan det röra sig om?
Tack för att ni ville läsa :)
/Rebecca
Allergier kan bli värre när man är sjuk. Jag kan t.ex. inte vara i närheten av min katt när jag är sjuk.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag har allergischampoo till salu som funkar för 90%. :)

Jag tycker du bör kolla upp det på hälsocentralen. Börja med att be om att få ta ett allergi test och utgå därifrån.
#3 Det blir väl bäst så..
Det verkar som att de flesta med allergi får kliande utslag när råttorna rivs och något sådant har inte jag upplevt. Kan det vara endast luftburet? ;s

Finns olika sorters allergier och astmaliknande besvär, låter som att du kan ha det senare. Man behöver inte få utslag eller liknande som kliar, vissa får "bara" andningsbesvär, svullna röda ögon osv.
Så jag skulle helt klart kolla upp det, det kan vara ett envist halsvirus, men det kan lika gärna vara råttorna. Tänk på vad du säger när du gör testet bara, annars kommer de bara att säga att det är djurens fel och så var det inte någon nogrannare kontroll efter det är min erfarenhet.
Har du möjlighet att flytta ut råttorna från ditt rum? Eller köpa en luftrenare?
Qui dormit, non peccat
Uhh - vårdcentralen som blir så krånglig att besöka nu när jag sommarjobbar >_>
Jag får försöka övertala övriga familjen att de måste stå ut med råttlukt för min hälsas skull en vecka eller så - om jag ska flytta ut dem från rummet.
Jag har en jonisator, som vi hade stående, vilket jag skulle tro är bättre än ingenting..
När jag nämnde min önskan om en luftrenare rynkade de bara på näsan och frågade vad jag skulle ha den till och hur jag skulle finansiera den :P de är inga råttälskare mina föräldrar
Städa ofta inte bara buren utan hela rummet och bada råttorna regelbundet. Blir det bättre av det så är du allergisk =/
Nu så har jag köpt antihistamin-tabletter iaf. Får se om de hjälper .. fast det är ju inte säkert att det är just råttorna i sig jag inte tål om det hjälper, right? ._.
Jag har precis samma problem! D: Började också med att jag sov lite, nu vaknar jag alltid med röda och kliande ögon :( Jag gjorde rent hela buren idag, skrubbade allting, tvättade alla tygsaker och gjorde rent golvet och väggarna vid buren. Hoppas det hjälper…
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
#9 Vad har vi utsatt våra kroppar för? :@
Jag ska göra en helstädning och byta bottenmaterial när jag kommer hem idag tänkte ja- kan alltid hoppas på att toalätt är felet
Jag blir röd och det kliar om de river mig. Men blir det av mkt. Tar tabletter mot mygg och har få fått rådet att ta dem innan jag går ut i skogen. Så kanske prova att vara borta från råttorna nåt dygn och ta tablett innan du går hem igen för att kroppen ska klara påslaget. En tanke bara.
*Personlig ägodel till två råttor och två hundar*
#10 vi får väll skylla oss själva :C Känns jättetråkigt om det visade sig att jag blivit allergisk…
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.