Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 689 ggr
lill_larsson
0

vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte så duktig på att bedöma färger kan nån hjälpa mig att se vilka färger mina dumbosar är? :)

hus-musen
0

Den med vitt i ansiktet är en black husky roan. Den andra är en silver black, har den något vitt på magen?

Qui dormit, non peccat

lill_larsson
0

Nä den är lite mer åt grå skalan på magen :)

hus-musen
0

Då är den en enfärgad silver black :)

Qui dormit, non peccat

lill_larsson
0

Okej tack så mycket för hjälpen! :)

Zorro_Tiger
0

Är det BLOD längst fram i spånet!? :O

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

EmelieGustavsson
0

får råttbebisar har spån? är inte insatt i avel/bebisar så har ingen aning.. vet att man inte ska ha det annars.

hus-musen
0

Nej, inga djur ska ha vanligt kutterspån, åldern på djuren spelar ingen roll.

Qui dormit, non peccat

Ratlings
0

#5 Det ser ut som hamstervadd på min skärm Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Zorro_Tiger
0

#8 Man ska ju inte ha vadd… -_-

Ratlings
2

#9 Inte alla som vet om det!

// Lise

Aztrya
3

#10: Tänkte precis samma sak. :)

Lill_Larsson kanske inte haft råttor innan, eller inte fått veta att det är skadligt med t.ex. vanligt spån. Jag hade ingen aning när jag skaffade mina första två pojkar, jag bytte mest till Toa-Lätt för att dom inte skulle kunna kasta ut det ur buren. Det var först efteråt jag fick veta 'Jaha, var det så dåligt!'

Och som ny råttägare och som ny till forumet (Jag gissar bara, jag vet ju inte hur det ser ut för just TS) så kan det vara lite avskräckande när folk ibland kommer med vissa toner i sina texter. Så skriv hellre 'Hej, det är inte bra därför att;'

Istället för 'Men hallå, det där är ju inte bra!'

Det var det. Grattis till två söta pojkar, dom ser mycket gosiga ut :)
Och som påpekats bör du byta underlag då det kan skada pojkarna (tror bland annat det är dammet och att urinet reagerar med det på ett dåligt sätt, jag vaknade nyss så jag anser det för tidigt att minnas saker. :) )

Zorro_Tiger
0

10# oj tänkte att det var din tråd när du skrev att det såg ut som vadd i dina ögon :P och jag vet att du vet att man inte ska ha vadd så ja, Det blev lite fel. Sorry Lill_Larsson!

lill_larsson
2

Ojdå! jo jag ha aldrig hört de där, :/ vad ska man ha för underlag åt dom då? :) det är tjejer inte pöjkar

lill_larsson
3

Och tack förresten uppsckattar verkligen att ni säger till om ni ser något fel :) man kan juh som sagt aldrig få för mycke information, och det finns alltid nya saker att ära sig :) så tack och fortsätt gärna att upplysa mig :)

Fridborg
1

Vad roligt att du skaffat råttor!

Jag gjorde samma misstag med mina första, så ta det lugnt! Det finns mycket artiklar om vilket spån och vilken mat som är bra på Vanliga frågor :) Har du däremot andra problem med maten, beteende eller undrar över andra saker kan du självklart skriva här, men jag föreslår att du läser artiklarna först, de är superbra! :)

Vad gäller allt det andra ser jag att du redan fått svar på dina frågor

lill_larsson
2

Okeej det skajag göra tack för all hjälp :)

Ratlings
0

#12 Ingen fara här iallafall. Glad

// Lise

darkness
0

Åååh va söta Kyss grattis ^^

// Stephanie och hårbollarna Oskyldig

m0chicakez
0

Vilka sötisar! Lycka till med dem :3