Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 16208 ggr
Lamina
1

Den fulaste råttan?

Jag och min syster satt och diskuterade fula råttor eftersom hon tycker min nakis är så ful (Han är det sötaste som finns enligt mig). Och jag försökte förklara för henne vilken min "mardrömsråtta" skulle vara. Nu tycker ju alla olika om vad som ser bra och inte så bra ut, men jag tror jag skulle ha väldigt svårt för en väldigt blekt Black Striped (eventuellt Husky) Roan Rex (Dumbo). Försökte hitta en bild på en sån, men har inga google skills. Så tänkte fråga om någon kanske har en och vill visa henne och kanske lyckas övertyga mig att dom också är söta?

Sen vore det lite roligt om ni kunde berätta (och posta bilder) om det finns någon färg/typ ni har väldigt svårt för? Oskyldig

P.S. Självklart är ju alla råttor fina på sitt sätt, men vissa färger/typer har man ju lite svårare för. Men råttan är ju lika underbar oavsett hur den ser ut, så hoppas ingen tar illa vid sig om jag råkade kalla någons råtta "ful" ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

hus-musen
0

Nakisar är ju skitfula! Men ändå söta på något vis, som små aliensSkrattande

En black striped/husky roan, rex och dumbo låter ju supergulligt! Kolla inlägg 70 i denna tråd så ser du hur en sån skulle se ut!

Qui dormit, non peccat

Lamina
0

Men den är för blekt (söt, btw, 1-0 till roanråttorna). Tänkte typ när dom är sådär gråa och ser nästan skabbiga ut…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

hus-musen
0

hmm grå? rex har ju en förmåga att se loppätna ut i pälsen, har haft svårt för rex. Föredrar en välpälsad rex mot en dåligt pälsad rex iaf.

Jag har egentligen svårt för alla ljusa färger, jag föredrar svart, blått och fina agoutisar. Fast det har ju bott beiga och champagner här hemma ändå hahaSkrattande

Qui dormit, non peccat

Lamina
0

Ja, grå som råttan på din bild. Jag hade en råtta som såg nästan likadan ut förut. Fast hon var gammal och såg allmänt skabbig ut (och inte hjälpte det att hon faktiskt fick skabb stup i kvarten). Jag tyckte hon var den fulaste råtta jag sett, fast jag älskade ju henne ändå såklart. :D

Det är ju just det att rexar ser lite skabbiga ut som gör att jag har lite svårt för den kombinationen. Roans kan ju vara otroligt vackra dom också! :)

//Lamina

Jespersen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har svårt för Dumbo, tycker inte att dom är särskilt fina alls. Nakenråttor är inte heller någon favorit.

#4 Slänger in en bild på min ag roan rex. Det är till och med så att jag tycker att hon ser lite dammig och skabbig ut ;) Jag har dock alltid gillat båda roan och rex och tycker att hon är supersöt.

TrueStory
0

Personligen så tycker jag dagens blue råttor är ganska fula, några fina exemplar finns det väll. Men inte många. Annars så håller jag med Lamina om att halv blekta roans är ganska fula, men bara för de så är min hjärte råtta roan, men han har inte blekts så mycket..

Annars så är väll det väll ingen variant som jag tycker är direkt ful, eller jo dubbelrexar som har tussvis med päls XD

[Ratass]
0

En amber rex är nått jag har svårt för, så orangea..

Nakenfisar även de med tussar tycker jag är otroligt charmiga. Tror faktiskt de är charmigast med tussar, det ger dem sån karaktär :D Sen får det ju gärna vara en dumbo också, så ser de lite smådumma ut ^^

Idrus
4

Nu måste jag vara tråkig och säga att jag tycker alla råttor är fruktansvärt söta, finns faktiskt ingen jag tycker är ful. Sen tycker jag kanske att en vild råtta brukar vara lite skabbiga, om man får nämna vilda råttor, haha. Cool

Här är en bild på min råttjej från igår, hon spanar in den nya tavlan på hon och sin syster. Haha.

Besök gärna min blogg.

Zolah
0

Såg en bild på forumet där det var en halvnaken råtta med päls fläckvis? tror det var i bäbisbild tråden. tror just det faktum att hon hade lite hår och annars naken gjorde den ful i mina ögon :c

[RussinsMusli]
1

#9 En dubbelrex :D

Jag måste vara ärlig och säga att jag har svårt för agoutisar. Tycker färgen är tråkig :p

Zolah
0

#10 kan varit ja, men tyckte det kändes inte bra var som nåt i mitt huvud sa ' hon är sjuk D: ' tror den associationen kommer från en katt jag hade som tappade hår av nån mystisk anledning

mikeiko
0

Naket, fuzz, manx. Särskilt fuzz då de ser ut som en vandrande sjukdom. o.O Manx ser bara stympat och obehagligt ut.

Det är intressant att så många ogillar roans, själv tycker jag att det är jättespännande med blekningen, och gillar hur teckningen förändras och försvinner med åldern!

Terato
0

Jag tror att roans anses fula för att de har låg status.

De används inte i standardavel eftersom roangenen reccessivt tydligen sabbar andra färger.

De massavlas av grossister. Lågt värde, helt enkelt.

Om de vore ovanliga, kom från Holland och vi precis fått in dem hade de förmodligen varit jättepopulära och ansetts jättefina.

Jag gillar inte manx, naket och dubbelrex.

Annars gillar jag alla varianter när de är i sitt bästa läge så att säga.

Fula dumboöron, brundassiga minkar och ful typ är ju mindre snyggt, liksom. Men fint formade, runda dumboöron utan flikar är ju jättefint, liksom en djupt fin mink med en utsökt typ.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Allamej
0

Kag kan inte med naket… dom är otäcka och fel och känns som ett könsorgan att hålla i… (förlåt Monica men detta vet du)  Om man sen slänger in att dom inte har en svans… då har man en naken hamster… huvva!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Lamina
0

Tror jag måste ta en bild på min Tokyo och slänga in bara för att att alla tycker han är så ful. XD

#8 Om jag var du skulle jag lägga in dendär bilden i månadens råtta. ;)

//Lamina

hus-musen
0

ah missade helt manx.. ska man ha manx kan man lika gärna köpa en hamster!

Qui dormit, non peccat

alexfifan
0

Haha, rätt rolig tråd faktiskt.
Själv har jag lite dålig koll på just färgerna men kan väl erkänna att jag också tycker att roan är lite tråkigt, kan dock bero på att de första två råttorna vi köpte var roans och vi blev så besvikna när deras fiiina teckning och färg bara försvann ;O Haha. Och så har jag lite svårt för rexade råttor, dock fastat för rexade dumbos just, ingen aning om varför. Oskyldig

you can't face the problem, if the problem is your face……

ladydemilo
0

Jag är ganska kräsen vad gäller färg, men det som är mest gräsligt är väl naket, manx och agouti. allt som ser ut som en kloakråtta.

Det enda jag faktiskt gillar är väl svart, vit och brun, vit. Grå och vit som flickorna var funkar och så till en viss del. Spike var brun, vit och Angel (som jag hade svårt för i början och enbart köpte för att jag skulle ha olika färg på mina råttor för att se skillnad, för att de inte fanns några vit, svarta hannar kvar) svart med vit mage. jag kan väl lite vad färgerna heter egentlingen, men med rädsla för att gör bort mig så avstår jag.

Dramatik
0

En naken dumbo! Huvva, vilken mardröm!Tyst

Gillar inte någon form av naket och inte manx heller.

Halvblekta ba roan kan se skabbiga ut och dumbo hatar jag, likadant otecknade agouti:S Dumboråttor ser utvecklingsstörda ut tycker jag.

Gud vad positiv jag känner mig nu:P

alexfifan
0

#19 Charmen med dumbosar är ju att dom ser så korkade ut ;)

Sen kan jag ju tillägga att en av de dumbosarna vi har här hemma nästan med all säkerhet är utvecklingsstörd…

Oskyldig

nyndat
0

Jag avskyr rödögt, och naket är ingen hit heller :P

Zakaraa
0

Naken Dumbo (stora dumboöron), jag vet inte om jag tycker de är så fula så dom blir söta eller om dom är så söta så dom blir fula :P
Men något speciellt är det med dom

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

fiffiluren
0

Jag tycker inte om tunnhåriga rexar, halvblekta roans, rostade och silvrerade svarta, rostade blå, och daskiga agoutis.

För att inte tala om manx och naket - hurrhurr

Färger som ligger varmt om hjärtat är Agouti hooded, black hooded, burmese och cinnamon eller mink amerikan birkshire <3 Sen är ju dumbosar jättecharmiga om dom har snygga öron :)

Lamina
0

Inte så bra bild, men det blev en bild på min dumbo fuzz iaf…

//Lamina

hus-musen
0

#24 hihihi alienKyss

Qui dormit, non peccat

Itchy
4

#19 inte ser väl Billie så ful ut…trots att hon är naken dumbo :P

You can't spell Bitchy without Itchy

nyndat
0

Alltså, låt mig säga såhär ang. nakenfisar.. Tur att kärleken är blind ;D

Men fulsöta - ja! =)

Zakaraa
0

#26 Det är precis sånna som jag pratar om :D
Dom är så speciella i utseendet! Riktigt sötfula :D (inge illa menat :P)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

[Emma--]
0

nakenråttor.Tungan ute Men dom flesta är fulsöta. Men jag skulle aldrig skaffa en.

Lamina
0

#26 Omg vilken sötnos! *stjäl*

//Lamina

Dramatik
0

#26 Haha jo, min mardrömsråtta faktiskt.XD

Karmatarerskanise
0

#26 Söt ju :)

Itchy
1

precis ;)

nakisar kan vara söta de oxo

(och perfekta att ha liggandes i nacken en kall februaridag)

Idrus
0

#15 Tack för tipset, har gjort det nu! Skrattande

Besök gärna min blogg.

gulzebra
1

Dumbos har jag svårt för. Skitsöta som bebisar men som vuxna ser de ju bara efterblivna ut.

Roan, förstås. De är så uttjatade och skabbstadiet i blekningen ser bara överjävligt ut. Nog finns det enstaka snygga roans men inte kryllar det av de…

Hooded - helt enkelt för att de är så sanslöst uttjatade och rent av tråkiga. Speciellt black hooded, fy fan för black hooded.

Manx förstås, för att råttor ska ha svans.

Behöver jag ens nämna att det bland mina 9 råttor huserar 2 striped roan och 3 black hooded? :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Banankaka320
0

#35 Hahaha efterblivna XD Jag älskar dumbos! XD

Själv tycker jag manx är fult! Och gamla rexar kan se lite lustiga ut

MoaL
0

Nooo, nakna dumbosar är ju efterblivet underbara! Tungan ute Bifogar en bild på min enda kvarlevande nakenfis Gizmo (som ni säkert kommer tycka är ful, stackars gubben Flört).

Själv tycker jag precis som du gulzebra, att skabbstadiet i blekningen på en roan är fult, men det finns det nog ändå inget som är fulfult. Råttor är alltid sötfula som värst, aldrig fulfula. Inte ens skabbiga dubbelrexar. ^^

Manx är bara onaturligt, huvva, huvva. :S

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

mikeiko
0

#20 Video plzzzzzzzzzzzzzzz XD

alexfifan
0

#38 Ska försöka filma när hon "klättrar" liggandes på sidan utmed buren istället för att gå framåt. xD Hähä, typ krälar fram.

Idrus
1
#37 GUD VAD SÖT!!

Besök gärna min blogg.

MoaL
0

#40 Tihi, jag ska genast vidarebefodra det till Gizmo, då blir han säkert glad. Skrattande Jag tycker själv att han är jättecharmig, men min sambo kallar honom mindre vackra saker. Obestämd ^^

Mvh,
Moa

Itchy
0

skrynkel <3

Katoz
1

Vaddå, inget fel på nakenråttor. Haha :)

Men personligen så har jag mest svårt för  Manx!

Katoz

Huldan
0

en pew, dubbelrex och manx O.o

MoaL
0

#43 Älskar bilden, haha. :P

#44 Om man sätter en svans på den råttan så måste den vara supersöt. Skrattande Jag älskar helvita djur, vare sig de har päls eller ej, eller bara några pälstussar. ^^

Mvh,
Moa

dyoxide
0

Har rätt svårt för nakenråttor, manx och dubbelrex/patchwerk o_O

Frosstis
0

Jag tkr rexade rödögda är ganska fula :P Och jag gillar inte heller så mkt nakna djur, nakenmarsvin vill jag ha men inget annat naket hehe ^^

fattar inte hur ni kan tycka illa om dumbosar, min favorit ju ;)

IzaEleonora
1

Har tyckt att rex och röda ögon är fruktansvärt fult! Men nu då jag har en rödögd pojke och en rexad tycker jag såklart att dem är de vackraste i hela världen :D

Nomad
0

tycker alla är söta på sitt sätt men skulle sj inte vilja ha en agouti utan teckning av någon typ då jag tycker det ser för mkt ut som en vildråtta.

Har 2 husky roan btw och skulle inte byta dem mot allt i världen men kan förstå varför vissa kan tycka dem är lite tråkiga. En dum jämförelse kanske skulle vara att säga att dem är som ett par urtvättade jeans. Vissa gillar en lite mer sunkig stil (kom ihåg jeans inte råttor nu) medan andra vill ha djupt färgade jeans utan hål eller blekningar. Själv känner jag mig dum om jag ser för hel och ren ut ^^ som ägare som råttor <3

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Lurvas
0

Jag tycker att de flesta råttor är fina, och roan är jätte fint tycker jag - men inte om de har en bred bläs och väldigt lågt ansatta dumbo öron, då tycker jag de påminner om en elak björn..

Sen nakenfisar och dubbelrexar går bort helt för mej och svanslöst, hur kan man vilja ha en råtta utan den vakra avslutningen??

Här en bild på lilla Troubble i han gruppen. Han ser farlig ut tycker jag.

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Lurvas
2

En sak till jag tycker är fult är när råttan har en smal och lång nos. Det är inte snyggt, fast på lilla Gloria som har en aldeles för lång näsa är det ju så klart snyggt!Flört

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Hallonblad
2

Med risk för att låta repetitiv, så håller jag med majoriteten av de som redan skrivit.

Jag tycker inte om någon form utav naket - dubbelrex inkluderat - eller svanslöst. Gamla rexar som blivit tunnhåriga kan jag tycka är fula också, detta trots att jag haft en rexad gammeltant som blev väldigt tunnhårig sista tiden.

Dumbo har jag svårt för, men inget jag tycker är fult. Roans som fått den där grådaskiga tonen kan jag tycka ser extremt tråkiga ut, men igen, inget jag anser fult. Överviktiga råttor är också tråkigt att se, eller underviktiga. PEW är också tråkigt att titta på, men absolut inte fult på något vis.

Vilda råttor är jag ganska rädd för, men inte heller dem anser jag fula. Bara otäcka.

Mardrömsråttan vore nog en naken, svanslös PEW dumbo. <.<;;

Om livet ger dig en kattunge, låt den växa till en vacker katt.

Min hemsida - ta gärna en titt! Oskyldig

Ratlings
2

Ser att jag skrivit längre upp att jag har svårt för agouti. Och ja, men det är för att dom är så sjukt tråkiga.. Samma med black och hooded. Roan tycker jag är fina, men när dom blir alldeles för blekta ser dom blaskiga ut. Men ändå bor det en agouti hooded, en black och har bott några roans här. PEW är inget jag heller tycker om, men just nu är det en här också. Dubbelrex tycker jag om, men dom kan se sjuka ut när dom blir så kala fläckvis. Jag tycker också råttor som följer standard helt och hållet är tråkiga. Jag gillar udda djur som sticker ut på något sätt. Som min agouti hooded. Jag föll för hans vita nos, inte hans övriga utseende. 
Det enda jag kan säga är fult på råttor är manx. Annars är dom söta, mer eller mindre, på sitt sätt. Sen blir dom helt klart sötare när man lär känna dom och personligheten kommer fram.

Jag håller nog faktiskt med Hollonblad, med ett undantag - mardrömsråttan vore helt klart en dubbelrex, svanslös PEW. Oskyldig

// Lise
When nothing goes right, go left!

Ella
1

haha jag tycker att alla råttor är söta xD

men såklart är naken råttor otroligt ful söta (välmenat)

Dubbelrex har jag lite svårt med men är också sjukt fulsöta (välmenat)

Toppörade är jätte söta dom med :)

Rex är också as söta med deras lurviga päls xD

släthåriga tycker jag är väldigt fina :)

och jag älskar Dumbo dom är så sjuk söta xD då spellar det ingen roll om dom är nakna, rexade elr vad dom nu är dom är lika söta ändå xDD

kan lägga upp en bild på mina fyra söta Dumbo råttor :)

m0chicakez
0

Jag håller nog med hallonblad och ratlings…

Nakenråttor är otroligt fula, så fula så att de blir söta^^

Men jag tycker att dubbelrexar ser skabbiga ut, eftersom de bara har fläckvis med päls, haha.

Men ändå, alla råttor är underbara och fina på sitt sätt^^

Förutom manx, för då kan man ju likaväl köpa en hamster? O.o

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

Ruzicka
0

Jag som tycker att nakenråttor är så söta! <3 Nakendjur överhuvudtaget tycker jag är helt bedårande. Det kanske har något med att de ser så försvarslösa ut så att min modersinstinkt kickar in.. =P Men att ha en själv skulle jag aldrig vela.

Jag har suttit och funtat på vad jag skulle tycka var fult på en råtta.. Manx känner jag direkt, men färg… Jag kan inte riktigt komma och tänka på något. Rexar är jag väldigt kräsen med. Jag har en topaz rex och jag tycker att han är ful som stryk, och så känner jag rent generellt om rexar. >.< Däremot blåa rexar, i alla olika blåa nyanser kan vara en av de finaste kombinationerna någonsin enligt mig.

Fast nej, nu vet jag. Den absolut fulaste färgen. English blue devil, som min fula Anon.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Ruzicka
1

Anon igen.

Om inte detta är fult vet jag inte vad som skulle vara det. >.<

Lancia
6

Kvalificerar sig molerat här? ;)

Ella
0

#58 okej det där är en mardrömms råtta :O

Ruzicka
0

#58 Neej, de som är så söta! <3

m0chicakez
0

Ja, håller med elsmen. Lancia hittade en råtta jag inte tycker är speciellt söt :o

Hallonblad
2

#58 Jag trodde vi diskuterade vad som vi tycker är fult som kan appliceras till arten rattus norvegicus? I så fall kvalificerar sig inte en kalråtta. Med tanke på att kalråttan inte ens tillhör släktet rattus så betvivlar jag stark att den kvalificerar sig, även om vi pratar råttor överlag. Såvida det inte räcker med att ha "råtta" i det svenska namnet?

Men ja, fula är de. ;)

#OT I mitt tidigare inlägg vet jag inte om jag missuppfattats eller ej (kan vara att jag läser in för mycket i andras inlägg), men naturligtvis spelar råttans utseende ingen som helst roll när man plockar ut en ny familjemedlem att ta med sig hem. Man faller naturligtvis för personlighet. Har själv en dumbo här hemma, och flera roans, trots att jag har lite svårt för dem, respektive tycker de ser lite tråkiga ut i ett visst stadie av blekningsprocessen. Det förhindrar ju inte att de har fantastiska personligheter. :)

En manx kan nog knappast jämföras med en hamster då en hamster har en helt annan mentalitet än en råtta, svanslös eller ej, så det påståendet är bara fel. Inte menat som ett påhopp, bara ren protest i allmänhet.

Virkan
0

Jag har lite svårt för roan, dumbo, rödögda, rex, dubbelrex, naket av alla dess slag och manx… Fast det enda jag tycker är riktigt motbjudande av de överstående är manx faktiskt, det är bara… onaturligt o.o

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

m0chicakez
0

#62 självklart, men jag skulle nog inte vilja ha en manx, då det är så som Virkan säger: Det är onaturligt (Iaf enligt mig)

:holmgreen:
0

Jag tycker alla former nakna råttor är fula. Men de är ju så söta samtidigt, jag vet inte vad jag ska tycka!

Dumbosar ser otroligt mesiga ut, lite dumma och jag tycker de är ganska fula, trots det har jag lilla Joyce som är dumbo. Haha men samtidigt är de så söta!

PEW älskar jag, men det beror på att min allra första råtta var PEW så jag har lixom alltid varit svag för dem!

Hundeva
0

Jag har svårt för nakna och rödögda.Sen kan vissa individer se fula ut på grund av andra orsaker så som förvuxna tänder eller varit utsatta för skabb och blivit kaLa på vissa ställen. Manx har jag aldrig sett men tror inte jag skulle tycka det var så snyggt då jag tycker om råttsvansar. Dock älskar jag roans just för att de ändrar färg. En ny färg som jag har kommit att älska är fawn.

Cederin
0

Jag tycker mindre om agouti och nakna dumbos. Agouti gillar jag inte för att jag tycker färgen är lite tråkig, naken dumbo vet jag inte riktigt varför. Verkar knasigt Glad

Medarbetare på Naglar och Hår

Itchy
1

sötare finns inte ^_^

mandyosv
1

#68 hhahahahah!!! Ser ut som en giraff! Skitsöt! Är de ingen här som har manx?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Hallonblad
0

#68 Jag är säker på att hen har en fantastisk personlighet… *hrm*

Märkligt att så få tycker om agouti. Själv älskar jag agouti och har massor av dem här hemma. Tycker det är en fantastiskt rik färg; vacker och färgglad. :)

Tror inte det finns någon färg jag tycker är regelrätt "ful". Jag har svårt för pew till en viss grad, men fult tycker jag absolut inte det är.

Itchy
0

#70 hon är den mest underbara råtta jag ägt, och älskade allt & alla <3

Lilith
0

För mig är nog den fulaste råttan en lite skabbig rex. Har en tjej här hemma som börjat bli lite tunnhårig på ryggen, och det lär ju knappast bli bättre :P
Eller när huden blivit orange, det tycker inte jag är så snyggt.

Roans kan jag tycka är tråkiga, samma med black striped. Men inte fula.

Egentligen samma sak med både manx eller naket också. De är väl fulsöta på sitt eget vis (även om jag har svårt med tanken på en råtta utan svans), men jag skulle aldrig stödja en sådan avel.

chade
0

Dom flesta råttor med beige nyanser tycker jag är rätt fula eller kabbiga, men det är mest bara för att det ser ut som att deras päls är full med kiss.. Fast har sett fina såna råttor med såklart :P

Små stjärnor lyser också i mörkret.

BeanLady
1

Jag tycker de fulaste råttorna är de som är onaturliga. Dvs Manx, naken rex och dumbo. Jag vill att djuren ska vara så som naturen skapat dem. Färg stuntar jag i, så länge de mår bra. <3 =)

[ruwster]
0

Jag har en råtta som är Dubbelrex + dumbo + Albino

hon ser vääääldigt lustig ut, hur elakt det än är kallar jag och sambon henne för snoppen, för det är precis vad hon ser ut som, förutom de röda ögonen så klart haha :D

Fast hon är go hon även om hon fortfarande är rädd av sig, skaffade henne genom råtthjälpen med hennes syrra :)

m0chicakez
0

#75 haha xD

Okej, jag har ändrat mig. Alla råttor är fina på sitt sätt enligt mig, finns ingen direkt ful. Men som BeanLady skrev: de onaturliga är väl de som inte riktigt tilltalar mig, manx, dubbelrex och naket. Dumbo eller vanliga rexar har jag inget emot, då dumbosar är så söta med sitt lite "tröga" utseende.

Föredrar dock slläta mot rex, eftersom rexar har mer sträv päls, eller hur man ska säga? Så var det iallafall på min kompis råtta, Som då är en Himalayan(Dumbo) rex, som heter Dumbo^^

Lilith
0

Jag har två rexar här hemma. Den ena känns ungefär som att klappa på ett väldigt mjukt får, även om hon börjar bli lite flintis på sina ställen.
Den andra honan, mycket yngre, har mycket kraftigare lockar. Hon är inte lika mjuk i pälsen men känns ganska len. Inte som en slät dock, men är väldigt mysig att klappa på ändå :)

Så jag tror att det kan variera lite hur pälsen känns. Sedan att mina är honor kan nog göra en skillnad också, då iaf jag har upplevt att hanar brukar ha strävare päls.

m0chicakez
0

Okej^^ Rexar är ju söta, men det var mer att Dumbos päls var så sträv, men det du säger(skriver) stämmer säkert, att det varierar mellan honor och hanar :)

Lamina
0

Jag har en rexflicka hemma hos mig vars päls är mjuk som en riktig mysfilt. Kyss Sen har jag haft 2 rexpojkar också, som jag inte alls tyckte var så sträva i pälsen. Men tja, när jag tänker efter så var dom nog lite strävare än dom släthåriga. Men iaf, det varierar från individ till individ också.

//Lamina

hus-musen
0

Näe rexar behöver inte vara sträva i pälsen, hade en rexgubbe som var babymjuk, mjukare än många släta hanar. Men det är ju individuellt :)

Qui dormit, non peccat

m0chicakez
0

Okej, men då har jag väl inget speciellt emot rexar xD

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.