Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 590 ggr
Omie91
0

Duktig veterinär runt Kristianstad?

Hejsan,

idag när jag myste med den ena råttan så kollade jag igenom pälsen för säkerhets skull och fann ett ganska stort varigt och rött sår och började undra om det kunde vara skabb…
Jag har hittat små sår i deras pälsar förr, men trodde att det kanske var från deras bus. De har inte kliat sig ovanligt mycket heller.
Nu blev jag dock riktigt orolig. Jag har aldrig sett skabb hos en råtta så jag är självklart inte säker på att det är det, men oavsett vill jag ta dem till en veterinär för kontroll.

Så, finns det en veterinär runt Kristianstad som är duktig med råttor? 
Jag har försökt söka runt, men hittar mest veterinärer för hundar och katter…

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

LindaBlue
0

Hur långt vill/ kan du åka? Har ingen aning om Kristianstad, men min uppfödare är överlyclig för den här kliniken som öppnat utanför Malmö: http://www.fagelkliniken.se/ , ska tydligen vara jätteduktig på råttor.

Omie91
0

Ok tack! Ska kolla upp genast :)

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens