Tips på hur det ska bli roligare att vara ute?
Hej!
Mina råttor vill oftast inte vara ute ur buren, de älskade det förut men nu vet jag inte.. Buren är öppen från att jag vaknar till jag går och lägger mig, men de går aldrig ut! Lyfter jag ut dem så går de tillbaka.. Så.. hur ska det bli roligare att vara ute ur buren?
I can't drown my demons, they know how to swim.
Har precis samma problem! :O Ma kanske kan gömma små godisar här och där eller nåt? :)
It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.
Mina är inte så intresserade av godis :/
I can't drown my demons, they know how to swim.
Är ingen råttägare, men du kan väl göra allting roligare där ute :) Mycket saker att krypa i, klättra och skoja runt med. Gömställen, saker som tycker är gott lite här och var, rör, en balja med lite vatten med ärtor eller stenar i så dom kan gå in och ut så mycket dom vill (ha typ brädor eller något så dom kommer över kanten lätt) m.m Finns mycket saker man kan göra roligt där ute 
Om du redan har massa roliga saker vet jag inte 
ibland kan golvet kännas otrevligt så lägg en filt utanför buren, och kanske nåt dom kan krypa in i tex tomt flingpaket
Du kan även vara med dom å krypa på golvet. Brukar funka bra då dom har dig som trygghet (: Mandel här hemma brukar jag få göra så med annars törs hon inte utforka så mycket.