Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 2157 ggr
[MsHammer300]
0

8 små söta råttungar söker hem!!!

Hej, jag har skrivit om råttorna i andra trådar, men jag vill att de ska få så fina hem och så snabbt som möjligt!

Det finns 2 hanar och 3 honor kvar som vill ha nya hem. Sjukdommar är ej kännt eftersom de föddes av olyckshändelse men vad jag vet är de pigga och glada. Glad

Info:

Födelsedatum(det är två kullar): Schemmers kull; 8/5 2012. Sotis kull; 6/5 2012

Färg: Ebuk eller Irish(osäker) och Black hooded(vet inte riktigt, inte bra på färger :S)

Kön: 3 honor och 2 hanar.

Veckor: 5 just nu, de blir 6 på söndag och tisdag.

Faderns namn/vikt: Vet ej vem fadern är eler vikten.(de var redan dräktiga i djurafären jag köpte dem i.

Mödrarnas namn/vikter: Schemmer(black hodded) och Sotis(Ebuk eller Irish) Vikten vet jag inte eftersom jag inte har någon våg.

Syfte med parningen: Ville inte ha dem, olyckshändelse :)

Hur dem beter sig: Honorna är busiga av sig och går gjärna fram och nosar på handen, vill ofta ut och de ÄLSKAR ägg. Ibland kan de vara rädda men de bits inte, de kan nafsa på fingrarna men det gör apsolut inte ont. Hanarna är också busiga och småbråkar ofta, några av dem är grymt envisa med att försöka ta sig ut ur buren, tyvär har de en dålig bur som igentligen är till kaniner. De nafsar gärna på fingrarna och de klättrar gärna på dem också.

Pris: 50 kr styck.

Ort: blekinge, sölvesborgs kommun. Skriver mer detaljerat var jag bor om du är intresserad av att köpa.

Bilder lägger jag upp senare. Glad

[MsHammer300]
0

Ingen som är sugen på att köpa några råttor?

eskilpeskil
0

haha, Jo men du är så långt bort! :P

[MsHammer300]
0

ja. det är en nack del. Var bor du? Känner du kanske någon som ska hit, annars kanske jag vet någon som ska på semester.(var det du som bodde i stockholm?)

eskilpeskil
0

Ja jag bor i sthlm :)

[MsHammer300]
0

känner du någon som bor i skåne eller blekinge? de kanske vill ha råttor?

eskilpeskil
0

Nej tyvärr :(

[MsHammer300]
0

Synd. :(

eskilpeskil
0

annars hade jag kunnat ta tjejerna :P

[MsHammer300]
0

ja, det måste nog vara retsammt att bo så långt ifrån.

eskilpeskil
0

ja verkligen :( men du kände ingen som skulle till gbg?

[MsHammer300]
0

nja, en har beställt råttor som bor i gbg men h*n fixade en kompis som skulle köra upp dem dit.

eskilpeskil
0

aha okej :P

[MsHammer300]
0

hur så? kände du någon då?

:holmgreen:
0

Transport brukar gå att fixa efter en hel del tålamod :)

Gör en tråd här på rif och skriv vilken sträcka ni behöver transport och se om någon nappar :P Hellre försöka för mycket än för lite (haha eller nåt sånt xD)…

Denna kommentar har tagits bort.
[MsHammer300]
0

Ja, suck. Hoppas bara någon vill ha dem, innan veckan är slut. Känner ni någon här på forumet som vill ha råttor, tipsa dem om mig så kan vi ju se om råttorna blir sålda.

[MsHammer300]
0

Snälla, någon? jag sänker priset om det hjälper dem att få bra hem!!

[MsHammer300]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

bild, honor

[MsHammer300]
0

bild, hanar

[MsHammer300]
0

Någon? kom igen nu!Glad

[MsHammer300]
0

Ingen… alls?

gumsigos
0

hej! jag star inte ut med tanken pa att de skulle do annars. hur ar pojkarna? jag FUNDERAR (forsoker overtala mina foraldrar) pa att skaffa mig tva rattpojkar, men jag ar annu inte saker om det kommer ga. jag bor i sthlm. har du bur jag kan kopa tillsammans med pojkarna?

[MsHammer300]
0

#23 en dålig kaninbur som är sönderäten om du vill haGlad. Den är tejpad med silvertejp på flera ställen, säkert 10 gånger. Sen finns det ju en liten bur som igentligen är till hamstrar med jag är osäker på ifall vi säljer den, du får såklart köpa en ny bur till dem men de duger som tillfälliga burar. Kan någon transportera råttorna upp till dig? Råttorna är ganska lugna… ibland… de är envisa men lekfulla, trevliga små varelser som är ganska gosiga men de sitter sällan still.

#24 ja, vill du köpa så blir jag glad, bara de får leva ett bra liv så är jag nöjd och det blir nog råttorna också.Glad

[MsHammer300]
0

Någon annan som är intresserad?

pellepojken
2

Hej ! Nu kanske "Gumsigos" köper råttpojkarna. Men om inte så kan jag ge dom ett gott hem här hos oss om det bara går att fixa med  transport. Bor i Stockholm. Här får dom gott om utrymme o många kompisar.

Virkan
1

Det blir nog enklare att sälja dem om du döper dem och lägger upp söta bilder på var och en med en bra kamera… Verkligheten är hård eller hur man nu säger… ;)

Lycka till med att hitta hem till dem! Kan ingen tänka sig att ta allihop och sedan själv försöka sälja dem? (så de inte blir ormmat?) Ett så kallat mellanlandningshem :)

It's a dangerous business, Frodo, going out your door. You step onto the road, and if you don't keep your feet, there's no knowing where you might be swept off to.

[MsHammer300]
0

#27 vad bra, jag litar på dig.Glad Jag kan tyvär inte transportera dem så du får lista ut det själv.

#28 jag vet inte om någon annan kan ta handom dem, vem ska jag fråga då? Det är inte många här i närheten som vill köpa dem och änumindre som vill tahandom dem. Rynkar på näsan

dyoxide
0

#29 Sa nyss att jag (kanske!) kan ta hand om dom tills dom blir sålda …….. :)

[MsHammer300]
0

#30 vänta… kan du ta handom dem om de inte blir sålda då? Vore tacksam om det blir så!!!

dyoxide
0

#31 Vi kan inte behålla dom permanent, men vi kan ha dom hemma tillfälligt, dock inte hur länge som helst då vi redan har 7 råttor. Du får själv fortsätta försöka hitta ägare till dom (jag kommer självklart hjälpa till så mycket jag kan!) Hör av dig till mig via PM så kan vi säkert komma på nåt. :)

Inlägget redigerat av moderator.

[MsHammer300]
0

#32 ååå tack så mycket <3

#33 förlåt….

pellepojken
0

#  29  Jag måste ju lyssna med dig först att det var ok. Sen var det tänkt att ev få hjälp via transporttjänsten.

#  32  Jag kan som sagt ta 2 pojkar om du tar hem hela gänget till dig. Då ska ju alla klara sig.

dyoxide
0

#32 Vore ju jättebra om du kan ta pojkarna, vi har inte överdrivet med plats hemma just nu :)

[MsHammer300]
0

#36 vi får se hur det blir, hinner jag sälja dem är det bara bra, hinner jag inte det så blir det värre, men mina föräldrar kanske inte går med på det så vi får se.

dyoxide
0

#37 om du inte hinner sälja dom kan vi hålla dom så länge, bara du hör av dig i tid.

[MsHammer300]
0

#38 mina föräldrar går inte med på det. Det blir för kompliserat, tyvär :(

[MsHammer300]
0

#40 du ska ju ha dem, vi säljer dem. Dem som vill köpa dem måste då veta var du bor osv, jag förstod inte henne riktigt när hon berättade men hon verkar tycka det är kompliserat…

dyoxide
0

#41 det är väl inget som är så svårt o fixa …? Jag lägger bara upp en tråd här med info etc. eller du skriver vart dom finns o hur man får kontakt med mig ?

[MsHammer300]
0

#42 jag vet inte…. får skriva mer imon då jag inte är så trött av mig.

dyoxide
0

#42 Gör du så, men kan hända att mamma ångrar sig då hon inte var jätteförtjust i förslaget eftersom vi redan har 7 st… Aja , hör av dig så jag vet i god tid iaf.

pellepojken
3

#  44  Det är ok. Jag köper pojkarna. Så är den biten klar.

dyoxide
0

#45 Jättebra ju, hoppas vi kan lösa allt detta på ett bra sätt nu.

pellepojken
0

#  39  Vad är det som är så kompilicerat med att låta råttisbebisarna  få komma till "dyoxide" ?  Det går väl att lösa på något sätt. Är inte dina föräldrar nöjda o glada nu om bebisarna kommer iväg till ett nytt hem ?  Hur är läget nu ?

Aztrya
0

#47: 5 av pojkarna är tillfälligt hos Dyoxide för att sedan transporteras hem till mig i Göteborg nästa vecka. :)

pellepojken
0

#  48  Ok, va bra. Men flickorna då ?    Glad  Vet du om samtliga har kommit iväg ?    Tack för ditt svar.

Aztrya
0

#49: Flickorna har/ska så vitt jag förstått det iväg till djuraffären.

[MsHammer300]
0

#50 de är i djuraffären, och de mår bra! De trivs där i alla fallGlad

dyoxide
5

Nu bor dom fem pojkarna hemma hos mig tills på fredag nästa vecka :) sååå söta!

pellepojken
0

#  51  Jasså du säger det att dom trivs i djuraffären ! Hoppas dom får fortsätta med att trivas, med livet alltså.

Fridborg
2

Trevlig ton i tråden tack!

Lamina
6

Men åh vad synd att flickorna hamnade på djuraffären… Rynkar på näsan Jag hade så gärna tagit dom om jag inte hade bott så långt bort. Gråter

Men en stor eloge till dig, MsHammer300, som har kämpat så för att dessa må råttor ska få leva och få ett bra hem. Tänk om alla kunde vara lika bra och ansvarsfulla djurägare som du!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Fridborg
1

Ja, precis som Lamina säger, du har gjort så gott du kunnat, det har vi alla sett :)

ceccie
5

Jag vill bara skriva att du är guldvärd tjejen. Din pappa skulle vara stolt över hur du kämpat för dina 2 rått kullar. Du är mogen och visat ett stort ansvar för dina råttor. Jag hoppas du får ett trevligt sommar lov med dina rått fröknar!

[MsHammer300]
1

ÅÅÅ tack alla! Jag får tårar i ögonen av alla snälla ord! Jag älskar ju nämligen djur och tycker de har minst lika stor värdighet som människor. Råtthonorna i affären kommer inte bli ormmat eftersom hon som äger djuraffären inte tycker att råttor ska säljas som ormmat.

#52 ja, söta är de. Jag saknar dem redan! Kan du gissa vilka jag kallade "Tjockis" och "Gossen"? Det är nog ganska enkelt. Tack för din hjälp med transporten.Glad

dyoxide
0

Håller med allihop, MsHammer300 gjorde ett så bra jobb hon kunnat, hon och hennes mamma kom och lämnade dom i Kristianstad i en stor bebisbur (tog upp nästan hela vårt baksäte!) som vi t om fick med oss hem. Hon har visat sig mer ansvarsfull än jag förmodligen varit i den åldern (hade nog behållt allihopa haha).

#58 Jotack, "Tjockis" vet jag defenitivt vem du menar ;) Tack till dig och din mamma (antar jag att det va) också för att ni faktiskt körde dom. :)

Lägger till en (dålig) bild på tre av dom små. Snuffisar!

[MsHammer300]
1

#59 han längst in är nog "Tjockis". Vet du vem "Gossen" är? Det var jag och min mamma som körde dit dem och buren skulle ju ändå slängas så varför inte låta er slänga den, hehe ;)

Som jag skrev innan, jag kan göra nästan vad som helst för djurens skull bara de mår bra. Oskyldig

dyoxide
0

Inte helt säker på Gossen, men kanske den lille gråe?  :)

[MsHammer300]
0

Beche, men rätt! Han och Tjockis är såååå söta, hade de varit honor kanske jag hade behållt dem om pappa hade tillåtit.

MyLittleHeart
0

jättestarkt jobbat av dig, verkligen beundransvärt vad du kämpat. Om alla djurägare vore som dig så skulle inget djur behöva må dåligt

[MsHammer300]
0

#63 tack så mycket! har faktisk funderat på att starta en djur affär när jag blir äldre eller bli råttuppfödare :)

Fridborg
0

#64 Jag röstar för uppfödare, djur hör nog inte hemma i djuraffärer egentligen :)

MyLittleHeart
0

höjjer handen för uppfödare också :) 
Eller bli en av de djuraffärer som visar vad bra djurhållning är och sätter krav på köparna, startar ny trend att vara nogrann vart alla hamnar

Fridborg
1

#66 Tror det är svårt med lagar och bestämmelser att säga nej till en köpare om det inte är alldeles uppenbart att djuret kommer lida hos personen. Man borde egentligen jobba för att det ska finnas en Uppfödarlista hos varje djuraffär där kunder själva kan ringa om de verkligen är intresserade :)

Folk problem är att de vill ha saker NU NU NU och inte kan vänta. Tråkigt, det är så vi aldrig kommer ut ur den trenden.

[MsHammer300]
0

Hmmm, synd att människor(alla) är så giriga. Vissa mer än andra. Jag ska nog sikta emot uppfödare fast jag får nog vänta tills en viss förälder hamnar på pensionärshem och kan inget göra åt saken ;)

Fridborg
1

Detta börjar bli OT eftersom tråden är en säljtråd, är det någon som vill diskutera uppfödarplaner/djuraffärer/relaterat är denne varmt välkommen att starta en ny tråd :)

MsHammer300: Vill du att jag låser tråden nu när alla har hittat hem? :)

[MsHammer300]
0

ja, vill du göra det så kan du det. :)

Fridborg
0

#70 Det är din tråd så det är upp till dig, men man brukar göra det :)

[MsHammer300]
0

#17 lås den då :)

Fridborg
0

#72 Då låster jag tråden eftersom alla hittat hem! Vill någon gå vidare på diskussioner så starta en tråd! //Fridborg :)

Inlägget är låst för nya kommentarer