Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 470 ggr
Nomad
6

*Tråd* Hyss och knasigheter

Vet inte om vi har haft en sån här tråd tidigare men tyckte de skulle kunna vara roligt att höra vad era busungar hittar på för tokigheter för mina får mig att skratta och förundras varje dag =)

Imorse hade de tex dragit ner flisfilten som jag satt mellan väggen och buren för värme. De hade dragit in nedre fliken in i buren och sedan satt huset (som saknar golv) över filten för att sen gosa in sig ordentligt ^^ Snacka om att bädda =P

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

Cederin
0

Vår matgladaste råtta norpade skinkan från min killes macka och skuttade iväg med den jättestolt för nån dag sen. Glad Haha, den fick han inte behålla tyvärr.

Medarbetare på Naglar och Hår

chade
0

När jag bodde hemma hos mamma och pappa så brukade alltid mina råttor vara duktiga på att hålla sig till bara mitt rum. Även om dörren stod öppen så gick dom inte ut, alltså hade jag alltid buren öppen, även när jag inte var hemma.

Men en dag så hade jag vart borta rätt länge, så dom tyckte väl att det blev tråkigt där inne för en gång skull och skulle bege sig ut på äventyr. När jag kommer hem och gick in i badrummet ligger det slaktade toarullar överallt och papper över hela golvet Skrikandes. Men råttorna var ju glada, dom hade ju ett gigantiskt bo som dom kunde sova i haha.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Afrejd
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan aldrig sluta skratta åt när min syster och jag skulle ha myskväll för något år sedan, hon kom över till mig och skulle sova där. Vi satt i soffan och åt godis och upp hoppar Dior. (mina råttor sprang lösa i lägenheten på den tiden). Syster hade precis stoppat in en godis i munnen och som en raket var dior uppe vid hennes mun så hon började såklart att skratta, då passade dior på att gå in i munnen och sno godisen.. Sen försökte hon sno en annan godis men den fick hon inte så vi la den biten hon hade tuggat på på bordet. Fortsatte kolla på film sen någon minut senare när vi tittar på bordet så är godisen BORTA!! haha verkligen ett roligt minne..

Eller den gången när jag skulle flytta… Drog ut soffan och ja där bakom hittade jag ett HELT skafferi, samma råtta hade samlat allt där bakom. Låg kapsyler, toffsar, gammal köttbulle, strumpor, löv och mycket annat kan lägga upp en bild.. Gud va jag saknar den råttan

Eller alla bebisar man haft som busar med händerna och kommer tillbaka som små skott det tycker jag är så sjukt gulligt! F

Finns så mycket..

Afrejd
0

Glömde skriva att när dior försökte sno nästa godis från syster så verkligen försökte hon bända upp munnen med sina små tassar, hon skulle verkligen in!

MikkansBuse
3

#3 Haha, men gud va go råtta x) Påminner mig lite om Tingeling (gick bort för 4 år sen), när hon fick gå på golvet i köket och hon samlade på sig allt va hon kunde komma åt under en hylla som stod där inne ^^.

Den ena bäbisen jag har nu, Vivvi (händer att Mandel oxå gör det ibland), är en riktig tiggare. Men inget som är jobbigt för min del, utan för min kille som får stå ut med henne för att hon är så envis. Tex när jag sitter i soffan tillsammans med dom och dom hör att min kille knallar in i vardagsrummet så flyger Vivvi fram och direkt när killen sätter sig ner hoppar hon fort som bara den upp i hans knä "Har du inget åt mig" eller "Jag finns här hallå, vill ha något jag med". Han plockar bort henne, men hon kommer tillbaka lika snabbt. Så underbar! Och jag bara sitter och skrattar medans killen tycker hon är jättejobbig xD

En annan grej där jag nästan gråter av lycka, är när jag kommer hem från jobbet (kvällspass) och min kille sitter i fotöljen med dom båda. Så fort dom hör att de är jag som kommer (brukar alltid pussa min kille när jag kommer hem) så springer dom båda och möter upp mig och står på bakbena och vill upp på mig. Jag blir så rörd varje gång (':

Ratzo
1

Jag brukar ha mina lösa i mitt rum och låter de vara där inne själva, och en gång när de var lösa, så kom jag in i rummet och på mitt skrivbord låg det söndergnagda suddigum -.- Jaja, inte hela världen, men senare märkte jag att en filt,en handduk och en tröja var trasiga också!

I can't drown my demons, they know how to swim.

Nomad
0

*putt*

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)