Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 564 ggr
Lakrits_99
0

Hjälp, fort!

Jag tänkte köpa två små råttpojkar idag. Men jag har ingen råttbur. Kan man ha en kaninbur till råttor som är fyra veckor, eller rymmer dom?

sissie
0

De rymmer med lätthet mellan gallren. De har inga som helst problem med att klämma sig igenom.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Charlott_
0

Ja dom kan rymma, det är såpass mycket utrymme mellan gallret på en kanin bur. Vet du ingen som har en stor fågelbur då? :)

blondiie
0

Dom rymmer om dom vill :) om dom är stor nog att nå upp till gallret :)

Charlott_
0

Råttor kan hoppa upp till 1 meter, så dom klarar nog de :)

blondiie
0

Jo men ingen av mina små råttor hoppade någonsin upp till gallret när dom va i en kaninbur :) (oplanerad kull)

Charlott_
0

Om dom ska bo i en kaninbur så kan dom väl inte bara röra sig på botten ytan? utan dom måste väl få klättra någon stans, så som på rep, hängmattor mm? :)

blondiie
0

#6 va de menat till mig eller TS? :)

Lakrits_99
0

Oj, jag trodde att de inte kunde rymma. Men jag har ingen annan bur just nu. Om jag kan ha dom i kaninburen utan att de rymmer så är det bra, det finns bara två kvar i den kullen som jag skulle köpa ifrån. Men kaninburen ska jag bara ha för tillfället, jag ska köpa en riktig råttbur sen. :D

Charlott_
0

#6 haha oj, trodde ni var samma person eftersom båda inte har någon bild :P Men kaninbur över huvudtaget..

#8 Okej, dom kan ju rymma, det är de negativa, dom hoppar ju upp till galret, som sagt, dom kan hoppa upp till 1 metar :)

blondiie
0

#9 hahha nej, inte riktigt :P hade bara råttorna i buren tills dom va stora nog att flytta från mamma då fick dom en egen "riktig" bur :) Som jag då inredde, då jag tyckte de va bättre att ha kaninburen "oinredd" tills dom va "stora" nog att klättra omkring :)

Charlott_
0

#10 Jaha okej :)

Omie91
0

Kaninbur är ingen jättebra idé som ovanstående säger att mellanrummet mellan gallret är för stort. Samt att buren är för låg (iaf för vuxna råttor).

Man kan ju dock fästa hönsnät utanpå gallret, och för vuxna råttor ställa buren på högkant istället, så de får lite höjd att klättra i. Så fick jag göra första gången jag besökte föräldrarna med råttorna ett par dagar.

Detta var ju dock bara en kort temporär lösning. Stor råttbur eller voljär är absolut bäst, och jag skulle inte sätta en råtta i en kaninbur om det absolut inte fanns något annat alternativ :)

"Religion is our first and worst attempt to make sense of things"
- Christopher Hitchens

“We keep on being told that religion, whatever its imperfections, at least instills morality. On every side, there is conclusive evidence that the contrary is the case and that faith causes people to be more mean, more selfish, and perhaps above all, more stupid.”
Christopher Hitchens

hus-musen
0

Du kan ju alltid vänta tills bäbisarna är minst 5 veckor och väger minst 80 gram, så är de större. Men de kommer smita ur en kaninbur utan problem, slanka vuxna honor brukar kunna klämma sig igenom lätt.

Qui dormit, non peccat