Se skillnad på enfärgade?
Lyckan är otrolig, nästa vecka får jag hem en fin liten pojkflock på 5 stycken! Tre hooded varav två svartvita en en som jag inte vet vad den ljusa färgen heter på (Återkommer med detta senare var tanken :) ) och sen två stycken helsvarta.
Så jag undrar nu… finns det något sätt att se skillnad på enfärgade råttor? Har ni något tips om hur man gör?
Tacksam för svar. :)
Det går tyvärr inte. Du får måla den ena med rödfärg. ;) Dom ser säkert mer olika ut när dom blir gamla, har inte kollat jättenära på hur lika/olika dom är.
Tänkte om folk som har/haft enfärgade hade några bra knep mest xP
Haha, har två gammeltanter som ser typ likadana ut, fast Doris är oddeye o lite mindre … :D
De kan vara en liiiten skillnad, bara att kika extra noga på dem :)
Syrran hade två vitblekta roans, man märkte skillnad på deras beteende och en hade liite störe ögon :)
Tillslut märker man skillnaden på personligeten och kroppsbyggnad. Jag har 3 råttor, alla olikfärgade men om jag hade blundat och tagit upp en hade jag märkt skillnad bara genom hur kroppen känns! Annars kan man också kolla på fötterna om de har någon olikhet, tex. fläckar. Även huvudets profil.

Jodå det går visst att se skillnad på enfärgade råttor! Kanske inte för en främmande på en gång, men du kommer lära känna dina råttor och du kommer kunna skilja på dem med hjälp av små saker som kroppspråk, svans, öronform och storlek, ansiktsform mm. De är inte identiska :)
Har aldrig haft problem att skilja på råttor. Men jag är en detaljmänniska oxå.
Qui dormit, non peccat
Så, bara kolla noga och hoppas på det bästa? xD
Jag hade två PEW råttor, plus en jätte ljus beige husky roan som blev helt vit han med nästan på en gång. Det blev lite bökigt sen när alla vuxit upp ( alla var olika åldrar så det var så jag såg skildnad först), men man lär sig tillslut även om de är lika. På hur dom beter sig och så och alla dessa små små detaljerna på råttorna som gör dom olika :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Haha ja lite så ^^
Du kan ju sätta en färgklick på svansen på en av dem eller klippa en tuss ur pälsen i början. Men jag lovar att du kommer att se skillnad på dem när du lärt känna dem.
Qui dormit, non peccat
Färgklick på Neuro låter nästan passande. xD
Jag har två himalayan töser, visst är det en liten färgskillad på dem men inte mycket. Bl.a i mörker ser jag inte färgskillad på dom eller när dom sover i olika ställningar. Men du får gå efter personligheten/beteendet (: Jag ser nästan direkt vem av mina töser det är (dom är väldigt olika). När du har umgåts med dom ett tag märker du (: