Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 727 ggr
ceccie
0

hooded del 2

Jag börjar på en ny tråd om hooded, då jag inte vill kapa virkans hooded tråd. Är vit haka vanligare på black hooded? . Vad för teckningar har era hooded i stammtavlan? . Jag ska börja föda upp hooded. Så jag är glad för all respons som jag kan få.

[Glimmersråttor]
0

Ev. kan Porlamarkens ha bra tecknade hooded:

http://porlamarkens.webs.com/

Lurvas
0

Lycka till!!

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

ceccie
0

Tack, det är mitt 5års project som jag inledde 2011

Terato
0

Eftersom black är en grundfärg verkar det inte logiskt att vit haka skulle vara vanligare på den varianten. Alla andra otickade varianter är ju enbart olika blekningar/spädningar på black.

Kul med hoodedavel, tycker det är en fin variant! Säkert ganska lätt att hitta sällskapsköpare också.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

hus-musen
0

Näe vit haka är vanligt på alla hoodisar, men skulle vilja påstå att just black hooded finns det massor av så de syns mest.
Men det är ett "teckningsfel" som många hoodisar har som man bör tänka på om man ska få fram snygga hoodisar igen.

Qui dormit, non peccat

ceccie
0

Det är kanske inget problem hos renavlade med vita hakor.

hus-musen
0

#6 Är inte riktigt med på vad du menar?

En bra hooded ska inte ha vit haka.

Qui dormit, non peccat

ceccie
0

#6# jag menar så här dom flesta black hooded jag har sett är hemma hos folk som har zoo råttor. Så det är kanske ett mindre problem hos uppfödar hooded för dom är mer renavlade . Mina hooded har ingen vit haka. Det är bara en fundering som jag hade.

hus-musen
0

Det ser likadant ut hos uppfödare, många vita hakor tyvärr:/

Qui dormit, non peccat