Råttor iFokus

Råttor

Etikettbilder-videor
Läst 5562 ggr
Terato
1

Satin *Fototråd*

Eftersom den här varianten kom på tal så tänkte jag att det borde göras en fototråd för satin.

Utan att lägga i några åsikter om varianten(är noll insatt i debatten) tycker jag ändå att den bör visas upp!

Så lägg upp bilder på satinråttor i denna tråd!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

MalinMalin
0

Finns nog bara jag som har satiner i Sverige så jag kan fylla på med satinbilder efter hand här.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Absinthe
0

Skulle vilja se en vuxen satin.. =)

MalinMalin
0

Alla mina importer är bara satinbärare.

Men sök på Google så hittar man mkt bilder bla ifrån USA på satinråttor i olika färger och hårlag.

//Malin

www.r8ttor.se

Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

Terato
0

Ja, fast jag vill ju inte sno bilder på nätet. Men snart lär det väl finnas vuxna satiner i Sverige som kan vara med här!

teratos.r8or.se

Lancia
0

Kanske minns jag fel, men har för mig DD har satin?

Halloweencat
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några bilder på en satin råtta från Danmark som var med på stora vår utställningen -08

minflock
0

#6 Jag kan inte alls mycket om hårlag hur det ser ut vill jag säga först. Men är hon/han rexad eller är satin päls lite "gles" som rexade?

Ratata
0

#6 Den ser lite svettig ut tycker jag :P Men bebisarna såg ut att ha "vanlig" päls fast mjukare och glansigare.

MalinMalin
0

Det är ingen rex,utan satin får glesare,längre päls än dom normalpälsade.

För att en satin ska se fin ut i pälsen även som vuxen krävs noggrann pälsvård.

//Malin

www.r8ttor.se

Psycho
0

#9 vad innebär pälsvård? ska man typ borsta? :P Jag vill gärna veta för jag funderar på om jag vill ha en satin, dom är ju väldigt fina :)

MalinMalin
0

Inte borsta,men hålla deras päls extremt ren,då ser satin pälsen som bäst ut.

//Malin

www.r8ttor.se

Psycho
0

#11 jag tänkte la det ^^ Tack för svaret btw:)

jag vill ha en<3

MalinMalin
0

Det kräver lite planering att kunna hitta nån Satin i Europa och det kostar en hel del att få hem nån till SverigeGlad

//Malin

www.r8ttor.se

Psycho
0

#13 Men det skulle ju helt klart vara värt det :)

MalinMalin
0

Ja,du får börja letaGlad

//Malin

www.r8ttor.se

Psycho
0

# 15 jag får göra det!

Några tipps? :)

Terato
0

Undrar hur det ser ut om en råtta är både rex och satin!

teratos.r8or.se

MalinMalin
0

Om man ser till tex marsvin där rexpälsen är lite lik råttrexen(med lite sträv rexpäls)Så blir rexpälsen väldigt dålig med satin.

Och "Rexandet" syns knappt alls.

Ser man på möss så blir det väl inte så stor skillnad på lockheten med satin.

Men visst kommer det se speciellt ut med både satin och rex på samma råtta då satinpälsen är lite långhårig.

//Malin

www.r8ttor.se

Terato
0

Å, intressant!

teratos.r8or.se

MalinMalin
0

Satin ser väldigt olika ut på olika färger oxå.

Här kan man se skillnaden:

//Malin

www.r8ttor.se

Psycho
0

#20 Gud vad fina! Jag blir helt kär!

chocomian
0

Den blåa dumbosen hade jag gärna norpat :D

Nicciz
0

Råttan i inlägg #6 är dessutom en longhair satin

Katrin82
0

Världens mysigaste och goaste satin tjej Mina Kyss

Emmieline
0

awww va underbara dom ser ut

Katrin82
0

En till sötis Kyss Bollen

Nicciz
0

#24/26 Hur många generationer ut ligger Caras Sweety Ballade?

Katrin82
0
RaGooN
0

Gud vad fina dom är :)

http://sunflake.weebly.com 
Hälsningar Erica och råttorna :)

Nicciz
0

#28 Upprepar mig.. :P hur många generationer ut ligger Cara's Sweety Ballade??

nello4ever
0

Katrin har du satiner?:O

Katrin82
0

#30 Sorry Nicciz! Blind..haha

Har 2 som har Cara´s sweety Ballade som farmorsmor, och 2 som mormorsmor :)

Nicciz
0

Ingen fara.. 3 generationer alltså :P Tack för svar  :)

xiideer
0

Är Satiner ovanliga eller dyrare än släta råttor? :) Min mor vill att jag köper två bröder som antingen är "harley" eller "satin" och måste ju fråga om dem då =D Har blivit så otroligt bäbissjuk nu och min stackars mamma med ;) haha! Kyss

zickan
0

#34 Satin togs upp i sv och två uppfödare höll på med dom. Men det visade sig att de hade stora problem med eksem.
Många började söka runt för svar på varför och kom i kontakt med flertalet satin uppfödare i utlandet. Dessa hade hållit på med satin i 6-8 år om jag inte mins fel. Problemet med eksem hade dom kämpat med i alla år och det har inte blivit bättre. De sålde inte längre djur till avel och är på väg att lägga ned runt om i världen. Svenska aveln dog ut lika fort som den började.

Harley är precis importerat i sv i år. Ingen vet om de ens kommer användas i avel. En nybörjare planerar para på sina så fort de kom innanför dörren. Djuren är från mass grossist, inge stam och troligen besläktade. Vad det ev ligger för defekter på harley genen är ännu okänd då det är så lite information om dessa och få som bryr sig att söka på info innan de skriker avel tyvärr.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

xiideer
0

#355 Ja det var ju inte alls bra måste jag säga :O när man läser på andra ställen så framställs dock satin som ett bra hårlag.. men exem vet jag hur de känns och är ju verkligen inte roligt å ha eller behandla! :O

Något annat hårlag som är lite fluffigare då? Spelar väl inte så stor roll men dom är så otroligt vackra när dem är lite mer långhåriga =)

zickan
0

#36 Håll ett öga på hur harley utvecklas i sv. Kan kanske komma att bli något. De som importerades i år är ännu för unga att iaf användas till avel. Om det inte avlas på så kan man alltid leta uppfödare i utlandet och ta hem. Du har stor grossist lik imazoo/åkello i holland som säljer.
Men det finns en hel del uppfödare som är bättre att hitta också. Krävs lite mer letande bara. Men jag har noll koll på om de bär några defekter de kan få problem av. Sitter själv på google stadiet ännu efter mer information.

Annars är det Velveteen som är lik en dålig rex, kan ha lite längre hår. och så rex.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.