Två underbara råttor! (S)
Råtta 1 Speedy Gonzales, råtta 2 Major Figaro:
- födelsedatum: 1: 25 juli 2010, 2: mars 2011
- färg, teckning o hårlag: Båda agouti roan
- kön: hanar
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): Vet ej
- faderns namn, födelsedatum, vikt: 1:General Snuttetass, januari 2010, vet ej, 2: vet ej
- moderns namn, födelsedatum, vikt: 1:Lilly, februari 2010, vet ej, 2: Vet ej
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Jag känner att mina älsklingar inte får den uppmärksamhet de förtjänar och vill därför att de får komma till ett hem där det blir mycket utevistelse och lek och motion.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: 1: Speedy är det snällaste råttan i världen, han älskar alla, såväl människor som andra råttor. I flock är han snäll, självständig och girig precis som alla andra råttor. Han har ALDRIG bitit och kommer inte att göra det heller.
2: Majoren är väldigt försiktig av sig. Jag räddade honom när han var alltför gammal från en djuraffär, och han har inte helt släppt tanken på att människor är farliga. Han har aldrig bitit, utom något naffs vid mat. Han behöver jobbas med, men jag vet att han kommer bli en fin råtta en vacker dag. - pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Priset ligger på 50 kronor per råtta, och en stor bur finns att köpa till om så önskas för 500 kronor. Råttorna är inte reggade.
- ort där råttan/råttorna finns: Hällefors i Örebro län, de kan inte fraktas eftersom jag inte har någon bil.
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): Mobilnr 0738175592 och epost sannagrutzelis@hotmail.com, alternativt min pojkväns nummer 0708958937
- Om annonsen ska vara låst eller ej: annonsen skall ej vara låst
MVH SANNA! (bilden är på Majoren)

Om det är till någon hjälp vet jag en person som ska från Hällefors-Finspång/Norrköping och vidare till Kallhäll nästa helg (25-26) Kör via Örebro. Och sen finns det säkert flertalet personer på utställningen som kan vara snälla och ta med dessa runt om i landet. Buren kan vara svår att frakta pga platsbrist.
Hmm ja det ordnar sig säkert med frakt bara jag får någon som är intresserad av mina små råttisar :)
Puttar upp denna då jag ännu inte fått något svar :/
awww är dom uppe igen nu :( Tråkigt att du inte kunde behålla dom. Tog du bort den 3:e pojken?
//Ellie
http://crapsurraren.blogg.se/
finns det möjligen fler bilder??
#4 Ja det känns verkligen illa det här :( Den tredje fick troligen en hjärntumör och jag var tvungen att avliva honom förra veckan. :(
http://www.youtube.com/watch?v=-qs1D_tjYbo&feature=youtu.be
Video på sötnosarna :)
Putt :/