Tecken på påbörjad förlossning?
Jag har, som många kanske redan vet, en högdräktig hona här hemma. Jag funderar lite om det finns några tecken man kan hålla utkik efter, som visar på att det snart börjar vara dags? Jag har läst samtliga artiklar om det här, men jag vill veta om det kanske finns några därute som märkte något särskilt beteende hos sin hona innan förlossningen började.
Min hona boar hela tiden, men det har hon alltid gjort så det är inget jag kan kan hålla utkik efter. Finns det några mer särskilda beteenden som kan visa sig innan nedslaget? Exempelvis någon form av ljud, rastlöshet etc.
Aili har nämligen börjat göra lite konstiga ljud, då och då. Ibland piper hon till lite lågt. I andra stunden så knastrar hon för fulla muggar. Kan det vara sammandragningar eller något liknande?
Tass!

Jo kan vara så att hon har fått värkar, då kan de pipa och knastra för att lugna sig själva. Andra saker du kan se är sammandragningarna tex. En del råttor blir rastlösa, går omkring och försöka lägga sig, andra ligger platt och flämtar.
Qui dormit, non peccat
#2 Tack för svaret!
Då känns det onekligen som att det ska vara dags när som helst. Just nu boar hon som en galning, men precis innan så gick hon omkring och verkade väldigt rastlös. Hon vill inte äta för tillfället. Hon ville komma ut, men hon gick snabbt in igen, stod bara och tittade på mig osv. Pep till lite smått, lät som att hon hickade nästan. Så började hon knastra. Sen lägger hon sig platt alltid lite då och då och vilar, innan hon fortsätter att boa.
Åh, tusan vad jag är nervös nu…
Tycker det låter som att det är dags. Hoppas allt går bra. 

//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
åh gud :D blir nervös för din skull! haha. Börjar till och med pirra lite i magen <3