Funderar på att sälja
Vill börja med att säga att detta inte är någon annons, då jag inte har bestämt mig för att sälja dom än, utan mer att jag måste skriva av mig hur jag känner och eventuellt bolla idéer.
Jag har två råttjejer som är födda 11 mars 2012. De är systrar.
Nu på sista tiden så har jag fått utslag direkt jag tar ut dom, med andra ord har jag utvecklat en allergi, samtidigt som jag tyvärr känner att jag inte riktigt har tid för dom. De får komma ut varje dag och allt sånt, men känner att de skulle behöva mer än vad de får nu.
Plus att jag inte blir så sugen att ta ut dom när jag vet att jag kommer se ut som en prickikorv efteråt….
De är underbara tjejer, men jag har själv inte riktigt "klickat" med dom, jag känner liksom att jag inte har något riktigt band till dom, vilket är jättetrist.
Så nu är frågan.. Är jag en dålig råttägare om jag omplacerar dom, för deras skull för att jag tycker att jag inte kan ge dom det dom behöver?
En del kommer säkert att tycka att detta skulle jag ha tänkt på innan, men helt ärligt så har jag aldrig varit allergisk mot någon gnagare förut och dessa är inte mina första råttor och jobbet som jag fått nu visste jag inte att jag skulle få när jag skaffade dom..
Egentligen så har jag nog bestämt mig för att sälja dom, men osäker som jag är, vill jag nog bara höra att det är okej och att jag inte är sämre för det. Vill ju det bästa för dom! Visst att jag skulle kunna ha kvar dom och ge dom precis det dom behöver, men vill att de ska få bli bortskämda.
Så vet egentligen inte vad jag ville med detta inlägg, bara prata av mig helt enkelt.
Ha en trevlig helg!! :D
Frågan är väl, vad spelar det för roll vad andra tycker? Om du gör vad du tycker känns rätt för dig och dina råttor så ska ju inte någon annan komma och säga att du är en dålig djurägare.
Det sagt, så ska jag säga vad jag tycker. Jag tycker att man inte ska tvinga sigsjälv att behålla djur om man inte riktigt funkar ihop med dom, det mår både en själv och djuren bara dåligt av. Så om du känner att du inte kan ge dom det hem dom förtjänar, att ni inte trivs ihop, så ser jag inget fel i att du försöker hitta ett nytt. Men var noga med att välja hem, för får dom det inte bättre i det nya hemmet så finns det ju ingen anledning att man ska tvinga dom igenom en flytt.
Jag sålde mina råttpojkar när jag var allergisk mot dom. Men med risk för att inte hitta ett nytt hem ställde jag enorma krav på köparen. Antingen det perfekta hemmet eller ingen flytt, tyckte jag. Och det är jag glad för idag, för deras nya hem känns bra mycket bättre än vad jag någonsin kunde erbjuda dom! 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#1 Tack för dina ord! Det var precis vad jag behövde och du har alldeles rätt.
Jag kommer absolut se till att de hamnar i ett bra hem. T.ex kan jag känna att det inte är några råttor man ska ha om man aldrig har haft råttor förut, då den ena tjejen kan nafsa, hon har gjort det hårt en gång, men tror att det är att hon är väldigt glupsk av sig och såg bara en fingertopp, men iaf. Vill att någon som är van ska ha dom, så kommer precis som du skriver verkligen vara noga.!
Åh vad skönt att det gick så bra med dina pojkar!