Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 790 ggr
[MsHammer300]
0

Söta råttungar letar desperat efter nya hem!!

Hej, jag har skrivit om ungarna i en annan tråd men är lite desperat just nu. Priset kan diskuteras senare för dem som är intesserade. Sjukdomar är inte kännt eftersom ungarna föddes av olyckshändelse.

info om dem:

Födelsedatum(det är två kullar): Schemmers kull; 8/5 2012. Sotis kull; 6/5 2012

Färg: Ebuk eller Irish(osäker), Black hooded och Agouti(vet inte riktigt, inte bra på färger :S)

Kön: 6 honor och 7 hanar.

Veckor: 4 just nu, de blir 5 på söndag och tisdag.

Faderns namn/vikt: Vet ej vem fadern är eler vikten.(de var redan dräktiga i djurafären jag köpte dem i.

Mödrarnas namn/vikter: Schemmer(black hodded) och Sotis(Ebuk eller Irish) Vikten vet jag inte eftersom jag inte har någon våg.

Syfte med parningen: Ville inte ha dem, olyckshändelse :)

Hur dem beter sig: Honorna är busiga av sig och går gjärna fram och nosar på handen, vill ofta ut och de ÄLSKAR ägg. Ibland kan de vara rädda men de bits inte, de kan nafsa på fingrarna men det gör apsolut inte ont. Hanarna är också busiga och småbråkar ofta, några av dem är grymt envisa med att försöka ta sig ut ur buren, tyvär har de en dålig bur som igentligen är till kaniner. De nafsar gärna på fingrarna och de klättrar gärna på dem också. Några av dem är rädda av sig det kan ta tid innan de kommer fram.

Pris: Diskuteras vid köp.

E-post: skriver jag senare till er som är nyfikna på råttorna :)

Lägger upp bilder senare.

[MsHammer300]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

honorna(inte alla eftersom några sov när jag tog ut dem ur buren, men alla färgerna är med på bilden) Sorry att bilden är sne

[MsHammer300]
0

hanarna(alla)

eskilpeskil
0

pröva att sätt ut annons på blocket med :) det kostar 30 kr dock.. fyndtorget tror jag är gratis att annonsera på.

Lamina
0

Finns det ingen som kan ta dom tillfälligt tills alla hittar nytt hem..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Aztrya
0

Jag skulle kunna vara intresserad av två pojkar. En svart och en agouti (De brun-vita) :P. Fast då måste dom kunna transporteras till göteborg. :/

[MsHammer300]
0

#3 har lagt ut på blocket :)

#4 nej, tyvär. Har en far som vill bli av med dem NU! :(

#5 det kan bli problem, vet ingen som ska till göteborg nu, fråga dem du känner och se om någon ska till skåne eller kristianstad.

Aztrya
0

Inte vad jag känner till. Det ända resandet jag själv ska göra är till örebro nu i helgen, annars är jag ganska fast i göteborg och folk jag känner ska nog inte resa heller vad jag vet. :/

Jag frågar, men… har inte höga förhoppningar.

[MsHammer300]
0

#7 synd, har du någon kompis som bor i närheten av mig då? Kan man skicka råttor med posten?(hehe, skoj) Skrattande

Aztrya
0

I wish, hade vart bra mycket lättare då ;)

Och nej, inte vad jag vet. :/ Hur långt kan dom bli förda?

Lamina
0

#6 Förstår det. Men jag tänkte om någon annan, en vän eller kanske någon på forumet kunde ta dom tillfälligt. Jag skulle själv lätt ställa upp om jag inte bodde så långt bort och hade hela huset fullt i musbebbar just nu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[MsHammer300]
1

#9 du menar hur långt vi kan köra med dem eller hur långt någon vi känner kan köra dem? I så fall vet jag inte, får kolla

dyoxide
1

#9 & #11 Jag ska upp till Göteborg i slutet av månaden, bor i skåne så skulle det behövas kan jag ev. ta med mig 2 upp åt Aztrya om vi har plats i bilen :) inte säkert dock

Aztrya
0

#12: Det vore väldigt nice om det gick :)

Mina flickor i all ära, men jag saknar att ha pojkar. :)

eskilpeskil
0

Jag ska nog åka till gbg helgen efter midsommar. Så om nån vill ha ungar som bor i sthlm området, så kan jag ordna transport dit :)

[MsHammer300]
0

#12 åå det skulle vara jätte snällt, både till Aztrya och mig. säg till om det går eller inte så kan jag skicka vägbeskrivning och prata med Aztrya om pris och färg etc. Tack på förhand Glad

#13 vad menar du med "mina flickor i all ära"? bara undrar, du får gjärna köpa av båda könenSkrattande

Aztrya
0

Nej, alltså, mina flickor är underbara, men nu vill jag ha pojkar :P
Och ska nog inte införskaffa fler flickor, har redan 5 xD.

dyoxide
1

#15 Ska prata med mamma :) Ska kanske åka tåg istället för bil och då blir det nog inga problem att ta med dom eftersom tågresan går ändå relativt snabbt. Bor du i Kristianstad då?

Aztrya
0

Jag kanske har hittat någon som kan ta med dom redan nu i nästa vecka :)
Hon ska kolla ifall det går.

dyoxide
1

#18 Hör av dig om du skulle behöva transporthjälp bara så ser jag om jag kan fixa något i såna fall!

[MsHammer300]
1

#18 skicka ett pm till mig när du vet säkert om du ska köpa några. Skriv hur många du vill köpa och vilket kön osv. jag ger dig en vägbeskrivning då.

eskilpeskil
0

#19 när skulle du till gbg? :)

Aztrya
0

PM på g ;)

[MsHammer300]
0

bild till Aztrya

Aztrya
0

Dom är söta och jag blir lycklig av att se dem! :)

dyoxide
0

#21 Den 29e :)

eskilpeskil
0

#25 wiie jag med :)