Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 2114 ggr
Mariesmarsvin
0

Tamråtta 2årig hona

Hej, jag driver ett omplaceringshem för gnagare och nu har jag en råtthona inne som söker nytt hem. snäll och rar men jag kan inte ha henne utanför buren tillräkligt då hon skrämmer mina andra omplaceringsdjur och katterna tycker hon ser ut som godis. Så mycket focus ligger på att hon ska få ett nytt hem så snart som möjligt och vart är det bättre att lägga ut annons på än här bland alla råttvänner, nu när jag väl har upptäkt att iFokus finns :) priset på henne är reducerat pga ålder (men hon är pigg å gla), bur finnes men tyvärr lite liten men duger sålänge eller om hon får va ute mycket). välkomna in p www.mariesmarsvin.n.nu och under knappen Söker hem finns bild + info. priset kan ev reduceras lite till om det bara är det som det hänger på, vill att hon kommer till ett bra sista hem och jag är mycket noga när jag väljer ut nya familjer till mina omplaceringsdjur. hoppas någon ska fatta tycke för lilla Baby och vill ta hand om henne.

• födelsedatum: ??/?? 2010
  • färg, teckning o hårlag: Grå och vit. släthårig
  • kön: Hona
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) VET EJ
  • faderns namn, födelsedatum, vikt VET EJ
  • moderns namn, födelsedatum, vikt VET EJ
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning: Omplacering: jag driver ett omplaceringshem och fick in denna.
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc: Iflock vet ej då jag fårstått att hon levt ensam hela tiden. snäll och rar, vil va utanför buren mycket. har blivit för mycket matad genom galret så hon biter i fingrarna om man sticker in genom gallret men går bra att sticka in en hel hand och ta t henne.
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb 80kr (vet ej om hon är reggad, antagligen inte) en sålängebur finns till.
  • ort där råttan/råttorna finns Gottröra (det i uppland)
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus): kontakta helst via mail eller tele och all kontaktinfo finns på www.mariesmarsvin.n.nu eller maila direkt påmariesmarsvin@gmail.com
  • Om annonsen ska vara låst eller ej: vet inte vad skillnaden är men den kan väl va öppen.
Mariesmarsvin
0

ahh jag ser att jag inte kan stava idag, ni får ha överseende med det, då jag i all hast knåpade ihop texten mitt i lunchlagandet :)

Fridborg
0

Kul att du hittat hit och vad bra att du hjälper stackarna i nöd!

Här på RiF gäller det att gå efter denna mall:

Detta ska en säljes/omplaceringsannons innehålla;

• födelsedatum
  • färg, teckning o hårlag
  • kön
  • kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v)
  • faderns namn, födelsedatum, vikt
  • moderns namn, födelsedatum, vikt
  • syfte med parningen el om det är omplacering, anledning
  • omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc
  • pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb
  • ort där råttan/råttorna finns
  • telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus)
  • Om annonsen ska vara låst eller ej

Du behöver inte veta allt, skriv då "vet ej". :) Annars kommer tyvärr din annons att tas bort.

Mariesmarsvin
0

aha ok tack så himla mycket för hjälpen. går det bra om jag lägger in allt det där som en komentar eller måste jag göra en helt ny annons? och går det bra om jag fixar allt det där ikväll då jag måste snart åka iväg?

Fridborg
0

Jag är inte moderator så jag vågar inte svara på det, men om du måste iväg och annonsen är borta ikväll vet du i varje fall varför och hur du ska göra :)

hus-musen
0

lägg in allt i en kommentar så klistrar jag in det i huvudinlägget sedan.

Qui dormit, non peccat

Mariesmarsvin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
hus-musen
0

Så, har klistrat och gjord en stor bild i inlägget Glad

Qui dormit, non peccat

Mariesmarsvin
0

ok. tack :)

Kalli
0

Är det hon på bilden så är hon inte släthårig utan rex. Söt i vilket fall och hon hade gärna fått bo här om hon funnits närmare.

Mariesmarsvin
0

ok ja jag har ingen aning om vad deras pälssorter kallas :) jag håller på med marsvin och har aldrig haft råttor, bara blev så som man säger :). vart bor du. vi ska kusten runt i sommar på semester, kanske kan mötas upp nån stans.

Fridborg
0

Åh lilla gamla tanten, vad söt hon är <3 Just nu har jag inte råd att ta en, annars hade hon fått leva sina sista dagar (förhoppningsvis ett år) hos mig <3

Kalli
0

#9: Nej, inte lätt att veta. Jag bor i Göteborg, men reser även jag i sommar bland annat förbi Uppsala. Men kan ju mycket väl hända att hon hittat något annat fram tills dess. Ska ev. resa förbi Sala om ca 2 veckor men det ligger ju på fel sida om Uppsala från dig om jag förstår de rätt.

Lamina
0

Neee… Tycker hon ser ut att vara dubbelrex. Oskyldig

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Mariesmarsvin
0

#12. vi ska faktisk till Göteborg å hälsa på släkt runt 4 eller 5 juli :) och till uppsala är det inte långt till mig. tar ca 30-40 min beroende på trafik. Hoppas såklart oxå på att hon hittar ett hem snarast då mamma måste ta hand om djuren när vi reser bort men hon vill inte ta hand om råttan så jag måste nästan få iväg henne innan vi åker annars vet jag inte riktigt hur jag ska göra med hennes mat och jag vill inte ha med djur (utom hundarna) på semestern i husvanen :P

Mariesmarsvin
0

pälssorter vet alla ni bättre än mig :) håller mig som sagt i vanliga fall till marsvinsvetande :)

Lamina
0

Vet du om hon bott ensam länge?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Kalli
0

Jag säger fortfarande rex, lite gles i pälsen kan de bli på ålderns höst men hon är inte så naken. :) Kan hon ta sig till Göteborg finns jag här, jag åker upp över senare i Juli och passerar Sala nu om två veckor bara mellan två byten (ska till Mora).

Mariesmarsvin
0

#16 jag tror hon varit ensam hela tiden tyvärr. hört av vad jag tror är uppfödaren att hon inte gick ihop med deraas andra råttor och därför såldes hon. Men jag är inte säker på att detta är uppfödaren och har inte pratat vidare.

#17, vill du ha henne får du gärna det. 80kr ink bur. vi kan ju ta det vidare om du har lust att maila eller skicka meddelande här på ifoks :) jag kommer som sagt vara i Göteborg 4e eller 5e juli (troligen 4e) och då kanske vi kan mötas pp någon stans.