Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 555 ggr
Zorro_Tiger
0

Ska kanske köpa råtta!

Hej hej! Jag ska kanske ska köpa en råtta! :D <3  Vill därför veta exaxt ALLT om hur man sköter om en råtta, Vad dom ska ha för bur m.m

Jag är heeeeelt nybörjare om det här med råttor men jag har hamstrar men vill gärna skaffa en råtta :)

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

[Ratass]
0

ta och kika på alla artiklarna först, där står altl du behöver veta.

Zorro_Tiger
0

#1 Tack för tipset men jag har redan gjort det men jag har mycket svårt att läsa långa texter m.m så jag vill gäran att ni skriver istället då jag tycker det blir lättare för mig att läsa :)

Aztrya
0

Well, först och främst måste du ha 2 stycken. :P

Ratlings
1

Det är nog bättre att du läser artiklarna. Under "vanliga frågor" hittar du allt du behöver veta. Om vi skulle skriva allt så blir det ändå en lång text Flört Men precis som #3 skriver - först och främst, ställ in dig på två stycken, det är flockdjur precis som dvärghamstrar. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Aztrya
1

Om du har problem med just att läsa så kan jag ta det med dig över Skype ifall du har det. Jag är ingen expert men har haft råttor i 2½ år nu. :) Kan nog vara till lite hjälp i alla fall.

Fridborg
0

Hej!

Vad roligt att du redan som så ung vill ha råttor :) Jag ska försöka fatta mig kort men ändå få med allt.

Det du först måste tänka på eftersom du bor hemma är ekonomin. Hjälper dina föräldrar med allt eller är det vecko/månadspengen som gäller? Råttor ska ha väldigt stora burar och de kan vara dyra även för den vuxne med jobb. (Men har man bara två kan man hitta en lagom stor på blocket tex så kommer man billigt undan). Sedan: Om de blir sjuka, har ni råd att ta dom till veterinären?