Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 435 ggr
Charlott_
0

Ny råtta i buren!

Hallå! Det för första gången jag sätter ihop en ny flockmedlem, vet inte vad som är rätt beteende eller inte :( 
Dooleys och hennes 5 månaders barn Tequila är de dom jag haft länge, Nu har jag köpt en till liten flicka (Tinny 6v gammal). Dom gick jätte bra overäns när alla 3 var ute och sprang på golvet. Men när jag efter ett tag släppte in dom i buren så ställde sig Tequila och Tinny sig på bakbena och typ börja putta/boxa varandra :S När tinny och tequila gick in och la sig så var tequila stygg, vet ej vad hon gjorde men lilla Tinny pep mkt :(
Nu ligger alla i röret och sover, men Tinny ligger aldeles ensam på ena sidan! :(

Hur har det gått för er när ni skaffat en ny medlem?

:holmgreen:
0

Har du kollat på artikeln om introducering här på rif? Den tycker jag var till stor hjälp!

För det mesta har det gått bra, men den senaste jag intrducerade i flocken blev det lite problem med.. Så länge de inte skadar varandra är det okej, det var en av mina äldre honor som bråkade med den som skulle in i flocken, hon fick helt enkelt acceptera läget och sluta upp med allt tjafs. Den här introduktionen tog i alla fall 2 månader, så man får räkna med att ha tålamod.

Men kolla igenom artiklen är på rif och om de inte kan gå ihop så backar du bak ett steg och tar det långsamt. :)

Det är inte heller helt ovanligt med lite pip i buren när man introducerar, så länge ingen blir skadad är det ingen fara.

Charlott_
0

#1 Tack, ska kolla :)