Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 1389 ggr
hejaemma
0

Nyser hela tiden, Ge mig tips snälla!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, min rått tjej har fått vita prickar i öronen som jag skrev i ett annat inlägg, men ska till veterinären med de.

Men undrar en annan sak, tror min bebis har blivit förkyld.. hon nyser väldigt mycket, även lite mer trött en vanligt, började i förgår. Jag har prövat ge henne vatten med lite honung i. Nått annat förslag som kan förbättra på en förkyling? Eller kan veterinären göra nått mot de också? :)

zickan
1

Det verkar vara något som går runt just nu. Verkar som om var och varannan råttägare har någon som nyser. Varit lite funderingar på pollen och annat som stör i nosen. Men kan även vara någon bakterie,virus och liknande.

Kan testa ljummet te med eller utan honung/vitlök, typ roiboost.
Droppar kan jang/enchinagard i vattnet. Veterinären kan även skriva ut recept på medicin mot det.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Nomad
1

Se till att hon har det varmt och se till att de inte står dragit. Vänta åtminstonde en vecka så förkylningen får en chans att ge sig om hon fortfarande är dålig och inte visar några tecken på förbättring kan de vara dags att gå till veterinären. Låt henne inte ta ut sig och bli trött under den veckan utan låt henne ta det lugnt, inte springa runt. Iaktta så att hon inte visar tecken på matvägran.

There's no such thing as failures, only early attempts at success =)

hejaemma
0

#1 Okej, ska testa te nu på en gång! Och ska köpa hem kan jang, får se om de funkar. Annars bli de veterinären. Tack för tipsen !:)

#2 Okej, hon både äter och dricker precis som innan, men ska hålla koll. Många bra tips, tack så mycket! :)

Terato
0

Japp, testa huskurer först.

Blir det inte bättre skulle jag be veterinären skriva ut en dos baytril + ronaxan i minst 10 dagar, men helst längre. Säg att du har fler råttor hemma än du har, som också nyser, då brukar man få så det räcker.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

hejaemma
0

#4 Okej tack så mycke !:)