Råttor iFokus

Råttor

Etikett: annonsering
Läst 456 ggr
Memris
2

K: Hona i STHLMS trakten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår älskling Celina blev helt utstött utav sina burkompisar som var 2 äldre o väldigt tighta systrar.
Systrarna fick flytta till en bekant och nu letar vi lämplig väninna till henne inom 08-a området!

Terato
0

Berätta gärna vad som hände under utstötningen!

Hade de bott ihop länge? Eller sade de ifrån redan från början? Hur introducerades dom, på neutral plats eller i buren?

Många introduktioner som verkar omöjliga kan lösas med lite pillande. Är dom dock råelaka på neutral plats eller om det kommer efter flera månader så skulle jag också sära på dem. Men ville bara dubbelkolla! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Memris
0

Systrarna och Celina fick badas före de träffades på neutral plats (renttvättat lakan på dubbelsäng).
En neutral stor bur hade ställts iordning men så långt kom vi inte ens för de högg henne blodig rakt av, det rådde inte ens nån tvekan. De gaddade ihop sig direkt o skulle "utrota fienden".
De högg även oss i flera dagar efter o även försök nr 2 höll på att resultera på samma vis men då hade vi en "håv" som vi räddade Celina undan i men hon blev väldigt skärrad o jag låg o sov med handen inne i extraburen o hon låg tätt intill hela tiden i flera dagar.
Efter det försökte vi inte mer.

Och iom att systrarna betedde sig helt rabiata efter det, när vi gick förbi voljären så kastade de sig mot gallret o fräste o sträckte ut tassarna.
Jag har aldrig sett nåt liknande.
Vår son var livrädd för dem.
Efter det så pratade jag med en bekant som sa att hon kunde ta dem då hon inte har några honor o där har det gått bra, de var väldigt stressiga första veckan men sen har det succesivt gått åt rätt håll o nu beter de sig hos henne som de gjorde hos oss innan Celina kom in i bilden.

Vad är det som kan göra detta egentligen?
Har varit med om mängder med ihopsättningar av råttor o aldrig tidigare sett nåt liknande.

Terato
0

Å, fy sjutton!

Du gjorde en helt korrekt bedömning som inte satte ihop dem mer. Riktigt illa att de började bita er också. Måste vara grymt aggressiva! Helt otroligt att de fungerar okej hos nya ägaren, måste helt enkelt vara att de inte tål andra råttor i samma hus.

Nej, jag ville bara dubbelkolla, tänkte om du bara hade lagt in den nya i buren, då kan jag förstå om de hade blivit lite arga. Men du gjorde helt rätt som separerade dem och omplacerade dem så att de inte kan bita din son också.

Jag personligen vet ingen inom STHLM som ska ha kullar nu, däremot har Ladugårdens en nyfödd kull och bor utanför Uppsala så det är inte jättelångt i alla fall.

teratos.r8or.se

Memris
1

Fast de har hanråttor i det huset, men dock inga andra honor.
Systrarna var enormt tighta o var alltid nära varandra, men att de kunde tvärvända o bli sådär aggressiva var verkligen läskigt…aldrig mer zooköpta råttor :(

Vi har fått tag i en tjej via Facebook som har en kull, vi ska åka o kika på dem imorgon, det är inga rasråttor på nåt vis men det känns värt att åka o kolla o känna av läget samt träffa föräldrarna till kullen o så.

Terato
1

Jasså, de är okej med hanar? Shit vad skumt, har aldrig hört om något liknande.

Ja, fast uppfödarråttor kan bli lika knäppa, dom. Men å andra sidan brukar det sällan komma som en så där kraftig överraskning, är det sådär starkt har det oftast funnits tidigare i linjen.

Gör det! Dom bästa sällskapsråttorna kan du hitta var som helst. Nyckeln är att åka och träffa dem och föräldrarna. :)

teratos.r8or.se

Memris
0

Ja, det var just tanken att vi får träffa föräldrarna som avgjorde att vi tänker åka dit o se bäbisarna!

mikeiko
0

Men jösses vilken läskig introducering…och att de gav sig på er sen också o.O

Memris
0

Ja :( Nu är det ett par år en jag hade råttor men jag har annars haft det från o till sen jag var 13-14 o jag är 38 snart…har ALDRIG varit med om nåt liknande.