(S) Seven och Lal
Det är fruktansvärt pinsamt och jag mår jättedåligt. Ibland händer saker i livet man helt enkelt inte är beredd på. Jag måste tyvärr sälja dessa tjejer för att spara in pengar just nu.
- födelsedatum - Enligt papprerna 5 mars - 12
- färg, teckning o hårlag - Lal: Black patched roan Seven: Mink striped roan
- kön - honor
- kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v) - Vet ej
- faderns namn, födelsedatum, vikt - Vet ej
- moderns namn, födelsedatum, vikt - Vet ej
- syfte med parningen el om det är omplacering, anledning - Vet ej, omplaceras pga anledning ovan.
- omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc - Lal är en riktig klätterapa och springer ofta fram till burluckan. Hon går att lyfta men tycker inte om mänsklig kontakt allt för mycket. Seven är en glad och sprallig tjej men tycker inte alls om mänsklig kontakt. Hon behöver nog tid och tålamod. Dock är båda rätt flocksmarta och ingen visar aggressivitet varken mot människor eller andra råttor. Båda kommer från Bromma Zoo och är helsystrar. Skulle dessvärre inte rekomendera dem som första råttor. De är ganska småväxta och är lika stor som min 7-veckorsbebis.
- pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb - 150 kr för båda, ingen bur ingår. Ej registrerade.
- ort där råttan/råttorna finns - Västerort, Stockholm.
- telnr, epost och alternativa kontaktsätt (inte bara PM här på iFokus) - Vill inte ge ut nummer och mailen kollar jag nästan aldrig och är här inne flera timmar om dagen så svara i annonsen eller skriv PM.
- Om annonsen ska vara låst eller ej - Ej låst.
Rätt hem är viktigt så skriv hur de kommer få bo, bur, burmaterial etc. Hittar jag inte rätt köpare får de stanna.
Fy så tråkigt för dej, men alla hamnar vi i olika situationer som vi inte kunnat förutse nån gång, det är inte pinsamt - det är bara livet som kommer i mellan i bland.
Puttar upp denna. Är det buren som är problemet har jag en man kan få med som en tillfällig bur, det är en fågelbur som är godkänd för 2-3 st. Problemet med den är att botten är trasig och silvertejpad från utsidan. Den har även en trasig lucka, men det tillkommer en mindre "bur" man fäster framför. Några få inredningssaker tror jag finns.
skulle man kunna få se bild på varförsig? :) dom är jätte gulliga xD
Shit vad dom är söta! :O blir sjukt sugen :/
Tänk bara på som sagt att Seven inte är social alls. Hon behöver socialtränas ganska mycket även fast hon e så söt att socker kan fara och flyga :)
Men det kan jag nog fixa :) är ganska bra när det gäller att få dom socialla ^^ Timjan var också riktigt svår att få kontakt med, hon ville inte ha med mig att göra först, men nu har hon börja söka otroligt mycket kontackt med mig och ska kela mycket mer än förut, så jag kanske har en lite chans ^^
Jamen dåså, om du har erfarenhet av såna råttor så :)
Lal kommer i varje fall fram och är nyfiken. Vill bara poängtera att dessa aldrig ska användas i avel, då de just är så asociala och dessutom kommer från zoo, antagligen grossistråttor fast de påstår att de kommer från privat uppfödare, vilket jag tvivlar på.